Ting jeg gjør når dagen er kjip

Som en annen blogger ved navn lizbeth her inne så viselig påpeker, vil slike dager alltid komme, dager hvor alt rett og slett føles dritt. Oppskriften vår på diverse mottiltak er imidlertid bare delvis sammenfallende:

1. Tar solarium (NOT)
Absolutt ikke, har aldri kommet på tale – jeg har jo klaustrofobi, må vite. Ikke er jeg spesielt glad i varme heller og iallfall ikke når jeg får følelsen av (bokstavelig talt) å bli stekt. Setter meg heller foran peisen med en god kopp te og ruller meg sammen under pleddet 😉

2. Betaler regninger 
Dette høres dumt ut, men det fungerer. Da er i alle fall noen irritasjonsmoment ute av verden, selv om jeg kanskje ikke får gjort stort med det som egentlig plager meg. Er helt enig med lizbeth 🙂

3. Planlegger uken og måneden 
Jeg liker å tro at god struktur kan læres – og livet er en evig lære 😉 Lite føles bedre på slike dager enn å forsøke å ta kontroll over det som kan kontrolleres, derfor er det en utmerket anledning til å planlegge tiden fremover. Kunne ikke sagt det bedre selv, he, he 😀

4. Går en lang tur (NOT)
Eh, nei. Om jeg er i dårlig humør fra før, kan en lang tur få meg i enda verre stemning. Et dypdukk i en god roman derimot, kan raskt få meg på bedre tanker 🙂

5. Seriemaraton 
Om anledningen byr seg og jeg ikke drukner i jobb, er seriemaraton en fin trøst. Så absolutt!

6. Gjør husarbeid 
På slike dager er alt dritt likevel, så hvorfor ikke ha det pent rundt meg når alt annet føles litt fælt? På dager som dette føles det nærmest umulig å dra seg opp av sofaen, så jeg tar heller skippertiltak med et kvarters rydding/vasking med jevne mellomrom enn å holde på lenge av gangen. Jepp!

7. Tenker over alt det positive i livet mitt 
Egentlig er jeg både euforisk og sprudlende – når jeg bare får summet meg litt er det godt å tenke på alt det positive jeg har i livet, og verdsette det litt ekstra. Det er hardt når ting er vanskelig, men det hjelper. Når man får tid til å drukne seg litt i elendigheten først 😉Signerer her!

2 kommentarer
      1. He, he, ja jeg syns også det er stressende å betale regninger, men på de dagene der jeg føler meg helt udugelig, gir det meg en følelse av mestring at jeg i alle fall har fått det unnagjort 😉 Hjelper selvsagt ikke om jeg ikke har penger på konto 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg