Slik går nå dagene

Det har vært litt stille fra meg de siste par dagene. På mandag kom nemlig “straffen” for den aktive helgen, Etter å ha presset meg gjennom en del gjøremål som hadde ligget altfor lenge på vent, fikk jeg til slutt migrenanfall om fortsatte i hele går. Ikke noe gøy i det hele tatt 🙁

Hos akupunktøren i går formiddag hylte jeg plutselig som en stukken gris over nåler som jeg vanligvis knapt merker, så alle smertesensorene var på høygir. Og da jeg ba henne sette i angtspunkter, ble det virkelig ille. I akupunkturens verden tenker man da gjerne at ekstra vonde punkter er en pekepinn på det er der man trenger behandlingen mest …

Jeg ble midlertidig bedre etter behandlingen, men så skulle jeg møte mor som var på gjennomreise på et bråkete trafikknutepunkt i sentrum. Tre timer etterpå var migrenen tilbake for fullt igjen. Da var det ikke annet å gjøre enn å ta triptaner (migrenemedisin) og sky folk. Jeg ble nemlig veldig irritabel fordi all lyd var plagsomt, og det å svare på spørsmål ble ulidelig krevende fordi hjernen var fullstendig omtåket. Jeg kunne nesten høres litt mannevond ut, så frustrert var jeg.

I dag har jeg vært på tre møter, samt fått handlet, tatt blodprøver og vært innom apoteket. Det har mer eller mindre gått i ett, men jeg har hedigvis klart å holde koken uten nedturer. Nå har jeg problemer med å lande igjen, men er evig takknemlig for at jeg har kommet meg gjennom dagen uten flere migreneanfall, for i morges føltes det som om hele kroppen strittet imot.

I morgen har jeg ny avtale hos akupunktøren, og så får jeg sikkert mensen snart. Om det blir som sist, begynner den i morgen kveld. Etter runden med nålene skal jeg rett på kino med en venninne, så håper i grunnen at blødningen ikke starter helt med en gang etter behandlingen. Hun setter som tidligere nevnt noen nåler spesifikt i punkter som skal fremprovosere mensen, og det har jeg nå opplevd to ganger tidligere at faktisk har virket.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg