Sist, men ikke minst

Så har jeg omsider fått operert inn en indre cerclage (!) Ved hjelp av kikkhull her i Tigerstaden. Riktignok privat, men når man må tigge ved dørene, tar man imot alt man får. Det viktigste var at landets fremste på dette inngrepet utførte operasjonen. Bare det er så fantastisk at det ennå ikke helt har gått opp for meg.

Etter måneder med all verdens motgang og hindringer på veien, gikk plutselig alt bare av seg selv. Etterpå gikk det brått opp for meg at nå var det ikke bare slutt på mareritt om nettene, men også de urolige drømmene. Kroppen har fått sjelefreden tilbake. Jeg er definitivt på riktig vei.

2 kommentarer
    1. Oisan, så bra! Hvordan fant du fram til denne klinikken? Håper det ikke kostet skjorten! Nå er ting på stell. Blir spennende og nervepirrende å følge deg fremover. Lykke til! Nå er det bare å vente på at stimulering settes i gang.

      1. Det kostet betydelig mer enn en stakkars skjorte, så noen billig affære ble det ikke, men likevel både rimeligere og enklere enn om jeg hadde måttet dra til London. Legen i Russland undersøkte også mulighetene der, men det fantes dessverre ikke noe privat tilbud i St. Petersburg siden det er så få som trenger denne behandlingen. Av anonymitetshensyn nevner jeg ingen navn her på bloggen. Det måtte litt kreativitet og detektivarbeid til å komme i kontakt med den rette mannen her til lands 😉 Etter en forundersøkelse var han derimot ikke et øyeblikk i tvil om at indre cerclage var det eneste rette for meg, og han bekreftet også at svak livmorhals ikke hadde noe med høy alder å gjøre. Som godt moden gravid er man derimot mere utsatt for MA, men det er heldigvis ikke noe jeg har vært plaget med etter 1. trimester. Skulle jeg være så uheldig å abortere tidlig, kan fosteret fremdeles komme ut på vanlig måte, men ved en eventuell senabort må det foretas et slags minikeisersnitt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg