Rusken på nett-aksjonen

I dag er det visst noe som heter Rusken på nett-aksjonen. Jeg hadde aldri hørt om den før jeg leste dagens innlegg av “martinehalvs” her inne, men det hørtes ut som en såpass god ide at jeg måtte finne ut mer. Etter et raskt google-søk fant jeg denne artikkelen: https://fritanke.no/human-etisk-forbund-stotter-rusken-pa-nett/19.11178

Begynner å få litt deja vu tilbake til noen rare meldinger jeg har fått på sms i det siste. Det var noen jeg ikke hadde hørt om som takket for at jeg ville være med på noe. Navnet minnet mistenkelig på Rusken, men siden jeg ikke hadde takket ja til noe nytt klubbmedlemsskap i noen kundeklubb i det siste, tenkte jeg det enten var spam eller frekk reklame og slettet hele meldingen uten å trykke på linken. For når man trykker på skumle linker, kan man i verste fall ende opp med helt uforvarende å godkjenne store betalinger eller aktivere virus, nemlig.

Vel, vel, denne aksjonen høres uansett ut som noe jeg helhjertet kan støtte. For er det noe jeg misliker sterkt, er det usaklige kommentarer på nett som bare er ment for å lage gørr. Heldigvis har jeg vært spart for det så langt, men trusselen om det har gjort at jeg har lagt meg på en ganske så lav profil i alt jeg gjør på nett, og jeg tror ikke jeg er den eneste som bedriver overdreven selvsensur for å gå under radaren til nettrollene.

Rent bortsett fra det, skal det også sies at jeg er forsiktig med hva jeg legger ut på nett fordi jeg kan komme til å bli minnet om det av hele verden for resten av livet. Som vanlige dødelige hender det faktisk at jeg endrer syn på på ting, og da vil jeg ikke risikere å ha enkelte meninger hengende ved meg, slik kjendisene gjerne må slites med. Da blir det vanskelig å omdefinere seg selv, skape sin egen identitet og eie sin egen historie. Som menneske er kontinuerlig endring gjerne en del av naturlig utvikling og modning, og da vil man nødig bli sittende fast i det gamle og ikke komme seg videre.

Okke som, her er det helt sikkert mange som er mye mer bevandret i nettverden enn meg som kan si noen velvalgte ord. Selv har jeg klart å sette på mitt aller første østrogenplaster i dag uten altfor mye plunder og er godt fornøyd med det. Nå må jeg løpe til fertilitetsakupunktøren. Ha en fin dag uten nettroll!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg