Rolig fredagskveld

I kveld har jeg byttet østrogenplaster for første gang. Det skal gjøres to ganger i uka. Så langt har det første plasteret holdt seg fint uten å begynne å frynse i kantene. Jeg har heller ikke fått noen allergiske reaksjoner fra det; bank i bordet!

Da er det verre med filgrastim-sprøyten som jeg satte i går, for den har jeg fått et skikkelig stygt utslett av i dag. Det gjør heldigvis ikke vondt, og det er ingen andre som trenger å se magen min, men jeg håper det ikke utvikler seg til noe verre etterhvert. Neste dose skal tas om to dager.

Jeg har akkurat hatt en periode med mange urolige og vonde drømmer, men i natt har jeg endelig hatt en god drøm for første gang på lenge. Man blir så takknemlig for alle sånne ting når de er mangelvare <3

I morgen skal jeg treffe tre andre fertilitetsturister på kafé. Det er alltid hyggelig å treffe andre i samme situasjon. To av dem har jeg møtt fra før, men de har ikke møtt hverandre. Denne uken har jeg allerede drukket kaffe og utvekslet erfaringer med en annen fertilitetsturist, så jeg er forsåvidt godt i gang 😉

Det har i grunnen tårnet seg litt opp med sosiale treff i det siste, men jeg vil så gjerne leve livet før jeg ender opp bundet til hjemmet i en ny høyrisikograviditet, og jeg har ikke så mye tid igjen til å gjøre det på om dette forsøket faktisk skulle lykkes. Jeg får heller hvile på søndag; det gjorde jeg også på Kristi himmelfartsdag. Det er tross alt det vi har helligdagene til.

I dag har jeg vært hos terapeut og fått råd om å lage en liste over ting jeg gleder meg til å gjøre. Jeg er nemlig veldig flink til å lage lister over ting jeg må og bør gjøre, men det fører ofte til dårlig samvittighet og skaper laber stemning. Så for å løfte sinnet litt, mener altså terapeuten at det samtidig er viktig å lage seg en liste over lystbetonte aktiviteter også.

Det første punktet på den listen var å slå av en prat med en god bekjent etter terapitimen, noe som ble en fin avslutning på ettermiddagen. Det andre punktet blir treffet med de andre fertilitetsturistene i morgen. Jeg prøver generelt å omgi meg med folk som løfter meg opp, og nå er det viktigere enn noen gang før.

I dag har jeg spist salat for tredje dag på rad, og magen protesterer mildt. Muligens fordi jeg i tillegg har spist hjemmelaget grønnsakssuppe både i går og forgårs, så kroppen syns nok det er blitt litt for mye av det gode, men jeg har definitivt hatt det verre, så skal ikke klage så altfor mye. Må bare nedjustere mengde og hyppighet litt, tror jeg.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg