Påskeroen senker seg

Jeg har så smått begynt å innstille meg på feriemodus og nyte vårstemningen i storbyen. Har fått gjort unna en del viktige ting jeg har grudd meg for lenge denne uken, og det gjør det mye lettere å slappe av nå. Har litt spenningshodepine etter hektisk aktivitet de siste dagene, men er ganske rolig og forsiktig optimistisk.

Ny tur til gynekologen en måned etter TAC-operasjonen viste at den ligger pent på plass, og at livmorhalsen har strukket seg ganske langt ut igjen. Den ligger nå på 3 cm mot 1,3 for to måneder siden. Jeg merker også at bekkenmuskulaturen endelig har strammet seg opp til normalen igjen. Jeg har vært ganske nummen i hele området siden fødselen. Heldigvis uten urinlekkasje, men slik at jeg har hatt problemer med å tømme blæren ordentlig. Mistenker at det hovedsakelig har skyldtes restene som ikke ble fjernet før 4-5 måneder etterpå, men TAC-en ser også ut til å ha gjort sitt. Gynekologen var i alle fall veldig fornøyd med utviklingen.

Det er kanskje bare innbilning, men jeg føler meg mye tryggere med TAC-en på plass, selv om den aldri skulle bli brukt til å bære fram et barn. Er ingen god følelse å kjenne på at livmorhalsen ikke greier å beskytte livmoren. Fikk meg virkelig en støkk da kirurgen sa den var så svak at han kunne ha stukket en finger inn om han hadde villet, for slik skal det jo ikke være.

I dag skal jeg ned til sentrum i det fine været og kjøpe blomster til englegraven. Fine gule påskeblomster til barna mine. Jeg har allerede sett meg ut akkurat dem jeg vil ha, så nå må jeg skynde meg før butikken går tom. Påskekaffen er allerede på plass i flere varianter. God palmehelg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg