Og så var dagen over

Vel overstått ultralyd. Endometriet hadde vokst fra 11 til 12 mm siden forrige måling og hadde endret struktur fra treskiktet til homogent, akkurat slik det skulle i denne fasen, jippi! Jeg hadde heller ingen stor cyste eller follikkel over 15 mm. Derimot hadde jeg 4-5 små, der den største lå på 3-4 mm. Dette er antrale follikler som ikke har fått modnet seg denne syklusen, fordi jeg har gått på overdose med østrogen.

Alt er som det skal mao., og jeg er heller ikke gått tom for egglageret mitt helt enda. Jeg er likevel glad jeg har satset på embryoadopsjon og en sikrere løsning denne gangen. Orker ikke gjennomgå en masse mislykkede forsøk før jeg endelig får mulighet til å prøve ut TAC-en. Nok er nok, og tålmodigheten er allerede brukt opp. Jeg trenger hjerteplasteret mitt nå – forhåpentligvis trenger det meg også <3

8 kommentarer
      1. Jeg har vært gravid med egne egg tidligere, men nå er det såvidt jeg orker å prøve igjen, og da er det bare det som maksimerer sjansene for å lykkes, som duger, nemlig embryoadopsjon. Etter sju graviditeter med åtte fostre, har jeg fått mer enn nok av avbrutte svangerskap: 1 svangerskap utenfor livmoren, 1 kjemisk graviditet, 1 med tom fostersekk, 1 døde i magen etter seks uker, 1 spontanabort etter elleve uker, 2 senaborter (med tvillinger) etter 21 uker og en dødfødsel etter 22 uker. De tre siste var som en følge av livmorhalssvikt som jeg nå har fått operert inn en indre cerclage mot (TAC), men jeg vil helst slippe å gjennomgå flere spontanaborter i 1. trimester også – er slett ikke sikkert jeg har krefter igjen til flere forsøk etter dette. Det er veldig mye tid, penger og hormoner/medisiner som inngår i hvert forsøk. Så langt har det gått bra, men man øker kreftrisikoen ved å holde på sånn og legger på seg. Hadde jeg hatt en mann å lage barn med, ville jeg først prøvd hjemme på egen hånd, men det blir noe annet når jeg må reise utenlands for medisinsk behandling. Er i slutten av 40-årene …

        1. Jeg har lest om graviditeter i slutten av 40 årene og da har jeg lest om du adoptere embryo fra donor så har du samme sjanser som donor, altså.samme alder

    1. Så flott å lese at du er i gang med å prøve igjen, og at alt ser bra ut så langt 😊👍 Når er det du skal ha planlagt innsett av embryo?

        1. Det er slettes ikke lenge til. Har fulgt med deg en stund, og vet alt du har gått, og går igjennom: er det noen jeg unner å lykkes er det deg. 😊 Alt virker jo så langt å være veldig bra 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg