Og så kom tante Rød

Det er nesten ikke til å tro, men bare et par timer etter at jeg hadde publisert innlegget om vel overstått prøvesyklus i går, startet mensen, friskt og freidig, bare tre dager etter pillestopp. Den skulle jo komme senest innen en uke etter behandlingsplanen, så jeg er mao. i rute med god margin. Hadde aldri trodd jeg skulle komme dit at jeg ønsket den hersens tanta på besøk, men når man er i fertilitetsbehandling, er det helt andre regler som gjelder, he, he.

Ifølge akupunktøren (som kjenner på pulsen før hver behandling) var den ennå ikke på vei da jeg var der midt på dagen, så jeg skal ikke se bort fra at nålene hennes faktisk har satt fart på ting. Det har jeg nemlig opplevd med henne en gang før også. Kan selvfølgelig være tilfeldig, men når klinikken faktisk ber meg om å gå til akupunktør som ledd i behandlingen, er det i så fall ikke bare jeg som er overtroisk her.

I dag har jeg vært veldig sliten. Kanskje ikke så rart da jeg alltid har pleid å være slapp i begynnelsen av syklus, men jeg har likevel vært en tur ute i regnet og lagd salat fra bunnen av (inkludert å plukke krydderurter fra hagen til stor underholdning for pus), så jeg får si meg fornøyd med dagens prestasjoner. Jukset riktignok litt med maten og brukte heremtiserte kikerter istedenfor å bløtlegge og koke tørkede, men til mitt forsvar har jeg funnet ut at hermetiserte har lavere innhold av FODMAP, så det var med god grunn. Foreløpig oppfører magen seg fint, så strategien ser ut til å ha lyktes.

Jeg gjorde et tappert forsøk på å se Father Brown på NrK i kveld, men måtte gi meg rett før morderen slo til. Var bare altfor trøtt til å følge med. Det var deilig å få på seg nattklær og finne senga. Sitter mye mer bekvemt her. Har et stort keramikkrus med krydderte (chai) stående på nattbordet, og da er kvelden reddet. Tidligere i kveld har det blitt to glass rosévin i godt selskap, men kjente at det var nok da jeg gikk og la meg. Liker som regel best å stoppe mens leken er god.

I går var jeg inspirert til å skrive om det meste, men i dag går det treigt oppi hodet mitt; det er akkurat som om det ikke virker helt – og nå snakker vi om lenge før jeg forsynte meg av vinen. Det gikk nesten enda treigere i topplokket over caffélatten i ettermiddag. Ikke for det – jeg var ikke akkurat helt på g i går heller da jeg presterte å gå ut på tøfler. Var langt oppi gata før jeg oppdaget det og måtte snu, ha, ha. På tide å ta helg. God natt!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg