En litt annerledes søndagsaktivitet

I kveld er jeg litt stolt av meg selv, for jeg har hatt en aldri så liten seier. Jeg har nemlig greid å betale for første forsøket i Russland.

Det høres kanskje ikke så avansert ut, men faktum er at alle de andre gangene har jeg betalt via kortterminal på klinikken og ikke via bankoverføring hjemmefra. Denne gangen krevde klinikken betaling på forhånd, så da hadde jeg ikke noe annet valg.

Pulsen steg flere hakk da regnskapsansvarlig ved klinikken gjorde meg oppmerksom på at de ikke hadde IBAN-kode i Russland, så jeg måtte få hjelp til transaksjonen av noen i banken min her hjemme. Jeg tenkte imidlertid at jeg kunne prøve litt for meg selv via nettbanken først, men kom ikke lenger enn at jeg fikk beskjed om at jeg først måtte ringe kundeservice for å aktivere tilgang til betalingsoverføring utenlands siden det var så lenge siden jeg hadde gjort det sist. Er det mulig, liksom?

Heldigvis viste det seg at kundeservicetelefonen var betjent i helgen også, så jeg slapp å vente til i morgen. Så for meg at jeg i verste fall måtte stikke innom bankfilialen i åpningstiden om alt skar seg. Det var litt vanskelig å få instruks om hva jeg skulle gjøre, så lenge kunderådgiveren ikke kunne gi meg tilgang før hun hadde avsluttet samtalen, og jeg måtte logge meg ut av nettbanken etterpå. Så hun rådet meg til å ringe opp igjen om jeg stod fast (da ville jeg selvfølgelig ha kommet til en helt annen person).

Da jeg endelig fikk tilgang til utenlandsbetalingene, greide jeg til slutt å få det til, trodde jeg, med god hjelp av noen stikkord jeg husket fra samtalen. Alt gikk nemlig strålende til jeg trykket på knappen for overføring. Men da verifiseringen av kode var over, fikk jeg beskjed om at det hadde skjedd en feil, blæh!

Tenkte da at løpet var kjørt, men sta som jeg er, prøvde jeg meg en gang til. Og akkurat da jeg var i ferd med å gi opp, tikket det inn en melding om at jeg hadde overført en viss sum til Russland. Det skulle være en advarsel fra banken i tilfelle det hadde skjedd en feil, he, he, for i så fall måtte jeg gi dem beskjed.

Så det har altså jeg holdt på med på en ganske alminnelig søndag. Lurer på om jeg er meldt inn til både Kripos og Pst etter den transaksjonen?

Men nå skal i alle fall betalingen for selve behandlingen være i boks. Da gjenstår bare medisinene. Kommer til å kjøpe alt jeg trenger etter innsett på et apotek ved siden av klinikken, men må skaffe nedreguleringssprøyte, østrogenplaster og progesterongel her først.

Trenger ikke progesterongel (Crinone) før selve innsettsyklus, for i mellomtiden har klinikken latt meg få lov til å bruke av stikkpillelageret mitt (Utrogestan) til prøvesyklusene. Er på 2. dagen nå. Til neste prøvesyklus må jeg imidlertid ha østrogenplastre (Estradot) klare, og etterhvert også sprøyten (Procren). Midt oppi det hele skal jeg også ha første behandling med intralipider, så det er mye holde styr på. Har allerede bestilt time siden de må settes intravenøst av sykepleier.

Ellers har jeg sett på Netflix-serien Reign i helgen. Akkurat passe avslappende underholdning mens jeg har ladet opp. I morgen har jeg time til den årlige tannlegekontrollen. Gleder meg til den er ferdig, og håper jeg slipper å komme tilbake denne gangen. I fjor fant han dessverre et hull under ene tannfellingen som han ikke oppdaget før han tok en titt på røntgenbildene etter undersøkelsen. Snakk om nedtur etter først å ha fått beskjed om null hull!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg