Kampen for det nye livet

Ettersom både Pilotfrue og Kristins hverdagsblogg har hatt noen småpauser i bloggingen i det siste, har jeg blitt fristet til å klikke meg inn på nye blogger fra felles bloggplattform. Der var det to som fenget såpass mye at jeg begynte å lese eldre blogginnlegg også, nemlig Kjerringtanker og Kampen for livet.

I dag skal jeg ta for meg Kampen for livet. Jeg har nemlig kopiert inn noen utdrag som traff ekstra godt og tenkte jeg skulle kommentere litt:

“Hvilke 3 ting er du takknemlig for i dag?”

Viktig å minne seg selv om 🙂 I dag er jeg takknemlig for:

  1. at jeg endelig er i gang med behandlingen til neste forsøk,
  2. at jeg har en sorggruppe å gå til i kveld,
  3. at både kropp og sjel ser ut til å være på bedringens vei.

“Hva ser du frem til i morgen?”

I morgen gleder jeg meg til ny runde hos fertilitetsakupunktøren.

“Hvordan skal du nå målene dine for morgendagen?”

Hovedmålet med akupunkturnålene i morgen er å fremprovosere blødning slik at jeg får avsluttet 1. prøvesyklus i tide. Jeg trenger ikke å gjøre noe annet enn å møte opp – resten tar akupunktøren seg av 😉

“Små skritt frem er fremdeles fremover, husk det :-)”

Ja, uten fokus på de små skrittene, ville det vært nærmest uoverkommelig å gjennomføre dette prosjektet. En dag om gangen er nøkkelen til å klare å stå i det.

“Målet kan være langt der oppe, veien opp kan være bratt og kronglete. Noen steder ser du ikke veien lenger. Fokuser på målet og bestem deg for aldri å gi deg, så vil du nå toppen en dag.”

Det er så sant som det er sagt! Men glem aldri betydningen av de gode hjelperne på veien <3 Man kan ikke være kjerringa mot strømmen hele tiden, så uten heiagjeng og støttenettverk går det dårlig i lengden.

“Hvordan du snakker, hvilke ord du bruker og hvordan du setter dem sammen gjør en stor forskjell på hvordan du fremstår for andre og DEG SELV. Dette spiller en rolle for hvilke dører du åpner på din vei, hvilken innflytelse du gir og hvor veien du er på fører deg. For at andre skal tro på deg og ditt budskap, må du først tro på deg selv!”

Amen! Dette var helt avgjørende da jeg fikk gjennomført TAC-operasjonen i vår, til tross for alle oddsene som pekte i motsatt retning.

“Dine ord former din virkelighet, påvirkningskraft og hvordan andre ser på deg. Så ei dine ord, ei dine meninger, ei dine verdier. Stå rakrygget i dem, stå støtt i måten du snakker på og formidler dine meninger og tanker.”

For at man skal greie å overbevise andre om noe, må man først og fremst tro på det selv. Der ligger nøkkelen 🙂 Jeg hadde aldri kunnet holdt på med dette om jeg ikke hadde tenkt nøye gjennom det på forhånd. Alle praktiske og etiske valg er veid nøye for og imot. Det hadde hjulpet lite om alle andre syntes det var greit, så lenge jeg ikke var overbevist selv. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg