Fertilitetshverdag

Jeg har en ganske begivenhetsrik fertilitetsuke foran meg, så derfor sitter jeg her og prøver å samle opp trådene:

  1. I dag skal jeg på ny ultralydundersøkelse. Da er det viktig at jeg ikke har noen cyster som er over 15 mm. Siden jeg ikke hadde noen cyster på eggstokkene forrige torsdag, er jeg ikke så veldig bekymret for det, men man vet jo aldri …
  2. I morgen skal jeg ha første intralipidbehandlingen. Den må gis intravenøst av sykepleier.
  3. I overimorgen skal jeg sette nedreguleringssprøyten, forutsatt at jeg ikke har noen cyster over 15 mm (se pkt. 1). Om jeg ikke tør å gjøre det selv, har gynekologen sagt at sekretærene på legekontoret kan sette den for meg. Er usikker på om de tar ekstra betalt for det, men det er uansett betryggende å vite. Akkurat denne typen (Procren) er ikke så vanskelig da den skal settes i magefettet, men det er verre med dem jeg har hatt før (Diphereline), som skulle settes i muskelen bak i skinka …
  4. I overimorgen skal jeg også til ny behandling hos fertilitetsakupunktøren.
  5. I dag morges (obs, det hadde jeg faktisk helt glemt – gjorde det nå!) og fredag kveld skal jeg skifte østrogenplaster.

Ellers er fertilitetspillerutinene som følger hele uken:

  1. Levaxin med en gang jeg står opp om morgenen
  2. Frokost, Progynova, acetylsalisylsyre og rosenrot en halvtime senere
  3. E-vitamin, omega 3, folsyre, tran (med ekstra D-vitamin) og melkesyrebakterier i løpet av dagen (ofte sammen med pkt. 2)
  4. Progynova, Utrogestan og B-vitaminkompleks om kvelden (tidligere har jeg også tatt magnesium om kvelden, men det skal jeg ifølge behandlingsplanen egentlig ikke begynne med før i innsettsyklus, så derfor lar jeg det stort sett være. De siste blodprøvene mine viste uansett at nivået mitt lå godt innenfor normalområdet.)
  5. Niferex (høydosering jern på resept) hver 3. dag (blir dårlig i magen om jeg tar dem oftere) – må tas med god margin fra stoffskiftetabletter, østrogen og E-vitamin pga. problemer med interferens.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg