I starten av uke 19

Weekend! Hand writing text.
Licensed from: maxmitzu / yayimages.com

I går hadde jeg akutt behov for å sove da jeg kom hjem fra legen – og motsto den. Ikke særlig lurt, for jeg endte opp med å bli overtrøtt og sov urolig hele natten fordi jeg verket i kroppen uansett hvilken stilling jeg la meg i, og da særlig i hoftene. Det var litt som når man brygger på feber og verker i alle ledd før den bryter ut, bare at nå har jeg det sånn etter nesten hver gang jeg har vært “ute på farten”, selv om det har føltes ok der og da.

Våknet selvfølgelig også altfor tidlig, men var forbausende våken. Dagen før hadde jeg nesten ikke hatt matlyst, men i dag morges måtte jeg bare ha panert torsk, så da ble det det. Vi snakker ikke en gang om brunch her, men tidlig frokost. Etterpå tok jeg meg en formiddagslur der jeg sov tungt og drømte masse rart, før jeg måtte haste av gårde til akupunktøren. Hun fikk meg inn i fint zen-modus, og jeg følte meg ganske oppkvikket etterpå.

Deretter bar det videre til fastlegen for å hente prøvesvaret til den siste obligatoriske blodprøven av dem som alle gravide må ta mellom uke 12 og 16, nemlig blodtypen. Den tok nemlig mye lenger tid enn de andre og var derfor ikke klar forrige gang jeg stakk innom. Naturlig nok hadde jeg hverken endret blodtype eller rhesusfaktor siden sist, men det som nok betydde noe, var at jeg ikke hadde dannet noen antistoffer av betydning for svangerskapet.

Etterpå gikk jeg innom dagligvarebutikken og handlet. Bar faktisk med meg to store handleposer hjem uten å kjenne det i magen, kryss i taket! Ikke rart akupunktøren sa at pulsen min var mye sterkere i dag.

Men jeg hadde ikke før kommet hjem, før den oppkvikkende følelsen forsvant og jeg sovnet momentant igjen. Etter det har jeg i grunnen aldri våknet skikkelig. Håper at det blir bedre i morgen. God helg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg