Vel overstått “arbeidsuke”

Friday Background.
Licensed from: maxmitzu / yayimages.com

Om noen hadde spurt meg om hvor lenge det var siden jeg var på sist ultralyd og jeg skulle tatt det bare på fornemmelsen, ville jeg ha sagt minst en uke, men det er faktisk bare tre dager. Jeg trenger tydeligvis mange forsikringer om at alt står bra til med den lille.

I går kjente jeg litt nedpress for første gang på lenge da jeg var på vei hjem fra fertilitetsterapeuten, og det skrudde selvsagt på alle alarmklokkene med en gang. Heldigvis gikk det fort over, men jeg føler meg mørbanket i hele kroppen og har verket overalt i natt. Det føles som om jeg har vært med på skikkelig harde treningsøkter når jeg bare har spasert rolig rundt omkring. Det har ikke føltes så tungt mens jeg har gjort det, med unntak av oppoverbakker som begynner å bli slitsomme, men kroppen får en reaksjon etterpå, så det er tydelig at den ikke beveger seg optimalt for tiden.

I dag har jeg derfor bestemt meg for å la den hvile ut hjemme. Eneste tingen jeg må gjøre, er å vaske håret. Har klar en ferdigmiddag fra Arne Brimi i kjøleskapet, så trenger ikke henge over grytene om jeg ikke føler for det; vi får se. Akkurat nå sitter jeg halvt oppreist i sengen og lar progesteronstikkpillene og stoffskiftetablettene godgjøre seg før jeg lager til frokost og har foreløpig bare drukket vann. Jeg bør som tidligere nevnt ikke bevege meg for mye den første halvtimen etter at jeg har satt stikkpillene, og stoffskiftemedisinen tas best opp på tom mage, så man skal helst unngå å spise den første halvtimen etterpå.

Naturterapeuten ga meg homeopatmedisinen Pulsatilla i går, det vil si at hun skrev det ned på en lapp og så måtte jeg dra innom apoteket etterpå. Det er alltid litt styr med det, siden det er få apotek som har disse medisinene inne, men jeg har et fast som jeg går til. Der har jeg bare måttet bestille en gang, så det fungerer fint, men det ligger dessverre ikke på veien hjem fra fertilitetsterapeuten. Okke som fikk jeg disse “sukkerpillene” først og fremst for den urolige blæren, men om jeg var heldig, kunne de muligens virke på håndleddene også. Den som lever, får se! Jeg skal i første omgang bare ta dem morgen og kveld i tre dager og deretter ta en statusoppdatering. De har virket på blæren tidligere, men det ville vært nærmest et under om jeg attpåtil hadde fått effekt i håndleddene.

På mandag var jeg tilbake hos kiropraktor, og han bekreftet at stikk i skambeinet kom fra symfysen. Vi har visstnok tre bindeledd i bekkene, to bak og symfysen framme. Noen med bekkenløsning får visst mest vondt framme og andre bak, men han behandlet som regel smerter framme med å justere på leddene bak, for det var visst der ubalansen pleide å komme fra uansett. Rykkene jeg har kjent fra lysken når jeg reiser meg opp, er visst også typisk for gravide og kommer av at alt er blitt løsere.

Hodepinen er blitt nesten borte nå, og jeg antar at det både er fordi kiropraktor har justert nakken og akupunktøren har behandlet bihulene. I tillegg har jeg tatt Bella donna mot infeksjon som jeg har fått foreskrevet av naturterapeuten. Heldigvis har pollenallergien lettet en del med værskiftet, og det har hjulpet mye, men til gjengjeld har nok både ledd og bihuler reagert på den plutselige temperatursenkningen. Vel, vel, satser på at det bare er en overgang. Noe må det jo alltid være, men alt i alt er jeg i mye bedre form nå enn jeg var for bare noen dager siden.

I morgen skal jeg i ny fødselsdagsfest, og denne gangen tror jeg faktisk at jeg skal klare å gjennomføre det. Føler litt på at jeg bør benytte denne perioden til å være så sosial jeg kan, så lenge formen varer. Om kort tid får jeg kanskje innskrenket bevegelsesfriheten for resten av svangerskapet, og etter at Lille mirakel er født, vil det jo også bli mye vanskeligere å komme seg ut blant folk den første tiden. Har virkelig kjent på brakkesyke etter den isolerte sommeren der jeg bare har kunnet ligge flatt ut innendørs.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg