Endelig litt regn

Rain
Licensed from: alenkasm / yayimages.com

I går lå jeg som en zombie på soverommet med gardinene trukket godt for hele dagen. Jeg vasket håret i håp om å få litt nedkjøling, men det hjalp ikke så veldig mye. Det var allerede langt på kveld før det begynte å bli sånn noenlunde levelig ute. Følte innimellom at jeg ikke fikk puste ordentlig og var temmelig slapp. Men kvelden tok seg takk og lov opp med ingefærøl (alkoholfritt såklart), italiensk pizza og godt selskap på terrassen, selv om jeg savnet vinden, og før vi visste ordet av det, var klokken blitt over ett.

I dag våknet jeg til forfriskende vindkast utenfor soveromsvinduet, og nå i ettermiddag kom plutselig regnet med et brøl. Tror aldri jeg har vært så glad og lettet over å se regn før! Det ble også kalde pizzarester til brunch, og dermed var dagen komplett. Herlig å kunne slippe å måtte lirke maten i seg for en gangs skyld. Jeg har egentlig ikke vært så veldig pizzafan etter at jeg ble voksen, men i går ettermiddag kom lysten bare plutselig over meg fra det store intet. Da er det godt å bo i gåavstand fra italiensk take away.

Den siste uken har jeg hatt en del hodepine, så jeg gleder meg til kiropraktor er på plass igjen over helgen. Da kommer også den faste gynekologen min tilbake fra ferie, så da håper jeg på en ny ultralyd i løpet av uken. Denne uken har det i grunnen vært greit å slippe å gå på kontroll.

Nå er jeg endelig sluttet med østrogentilskudd, og det betyr bl.a. at jeg ikke lenger trenger å vente i minst to timer etter jeg har våknet om morgenen med å ta Levaxin. Østrogentablettene måtte nemlig tas med en gang, men Levaxin-tablettene virker ikke så godt om de tas samtidig med østrogen da østrogenet hemmer opptaket. Siden Levaxin aller helst skal tas på tom mage, var det litt dumt da jeg var nødt til å spise i mellomtiden for å unngå morgenkvalmen.

Ellers har jeg tatt en god del av homeopatmedisinen Bellis perennis som jeg har fått for bekkenet. Jeg har som tidlgere nevnt, vært ganske skeptisk til disse sukkerpillene, men faktum er at korsryggen har vært fin så lenge jeg har tatt dem, men med en gang jeg har hatt pause i et par dager, har jeg våknet opp med stiv rygg og fått problemer med å rette meg opp. Og med en gang jeg har begynt å ta pillene igjen, har stivheten gått bort. Jeg tviler på at alt kan tilskrives placeboeffekten. Jeg har tross alt prøvd mange andre alternative behandlinger som jeg ikke har merket noen effekt av.

Den siste uken har jeg endelig begynt å kikke litt på barneutstyr. Har på ingen måte bestemt meg enda da jeg har mange flere alternativer nå som jeg ikke venter tvillinger, særlig på barnevognfronten. Er litt fristende å kjøpe nå med mange gode priser på salg, men det tør jeg ikke på lenge enda. Dessuten hadde det vært fint å vite kjønn først. Jeg er nemlig temmelig bestemt på at jeg iallfall ikke skal ha helsvart vogn da det var en periode der så å si alle barnevognene var svarte, så jeg ble temmelig lei den fargen. I tillegg har jeg alltid hatt sansen for de fargerike vognene fra 70-tallet. Syns forsåvidt at hvite vogner er veldig lekre også, men moren min har alltid tutet ørene mine fulle av at hvitt er altfor upraktisk og fort blir skittent og flekkete, så det vet jeg ikke om jeg tar sjansen på. Og når jeg først skal velge, er det greitt ikke å måtte utelukke alle farger som ikke blir regnet som kjønnsnøytrale, som f.eks. gammelrosa.

Ellers er det et absolutt must at sittedelen kan vendes i begge kjøreretninger, og at hjulene ikke er av miniatyrtypen som ofte brukes på paraplytraller, for de er helt håpløse å manøvrere. Den bør heller ikke være for tung da jeg må regne med å måtte dra den opp mange småtrapper rundt omkring i byen. En god venninne brukte nesten bare bilsetet på vognen med sine barn siden det da ble mye lettere å få den med seg enn med dypbagen, men det blir jo altfor kaldt med vinterbarn. Aller helst ville jeg gjerne hatt en vanntett vogn også, så jeg slipper å gjemme den i et ukledelig regntrekk mesteparten av den kalde årstiden, men det virker nesten ikke som om det finnes lenger. Akkurat det gjør meg fristet til å kjøpe en retrovogn, men da kan jeg ikke feste bilstolen på vognen. Dessuten er de som regel store og tunge, og det er ikke så praktisk i storbyen. Sist, men ikke minst så vil jeg aller helst ha en vogn med varekurv som både rommer mye og tåler en god del mer enn 5 kg, og jeg vil gjerne at sittedelen skal tåle minst 20 kg. Jeg vet nemlig om mange barn mellom 3 og 4 år som fremdeles helst vil sitte i vognen når de er trøtte, og da er det dumt om den ikke tåler det. Når det er sagt, veide jeg selv kun 22 kg i 1. klasse (7 år), men dagens barn er gjerne litt tyngre enn det vi var på 70-tallet. Dessuten veier jo tykke vinterklær og -støvler en del i tillegg.

Katten har lagt seg i vinduskarmen og kikker ut på den våte hagen. Det er lenge siden sist, men er nok best å holde seg tørr inne nå.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg