Godt nytt på morgenkvisten

Good news
Licensed from: unikpix / yayimages.com

Jeg var på ny ultralyd grytidlig i dag. Lille mirakel er nå 1,8 cm og minnet om en skilpadde eller pingvin på bildene. Legen var fornøyd med at plommesekken fortsatt var godt synlig, siden det er næringskilden til fosteret. Han poengterte også at det var viktig at jeg tok det rolig i denne kritiske fasen og unngikk reising. Den aller beste nyheten var at livmorhalsen hadde vokst litt ut igjen og nå var 3,3-3,4 cm. Den viste heller ingen tegn til åpning, så da kan jeg senke skuldrene litt iallfall.

I går var jeg hos akupunktøren igjen. Det er alltid veldig hyggelig, men jeg holdt på å svime av på veien dit pga. varmen. Var derfor glad jeg kunne gjøre unna legebesøket i dag før solen begynte å varme skikkelig, selv om jeg egentlig er langt fra noen morgenfulgl. Men jeg har heldigvis ingen andre avtaler resten av dagen og kan sove så mye jeg vil. Har bare noe papirarbeid jeg må få ordnet, men det er fort gjort.

Jeg sliter en del med hodepine om kveldene for tiden og tror det kommer av at pollenallergien er blitt mer fremtredende etter at jeg begynte med nedtrappingen av Prednisolon. Den gir seg nemlig som regel når jeg tar mer Cetirizin, men ofte monner det ikke før jeg har tatt dobbel dose. Jeg er forsåvidt vant til å måtte fylle på med flere tabletter i løpet av dagen, men at jeg må ta to på en gang, er helt nytt.

Jeg har begynt å få litt kriblinger i leggene like før leggetid. Mistenker at det også har en sammenheng med nedtrappingen av Prednisolon siden jeg tidligere har merket at jeg har mye mere kriblinger når betennelsesnivåene er høyere, særlig i senefestet på innsiden av knærne. Samtidig kan det komme av graviditeten også, og dette er foreløpig ingenting sammenlignet med hvordan jeg hadde det i tvillingsvangerskapet.

Akkurat nå er jeg så trøtt at jeg fryser og er for varm om hverandre. Kjenner også at mangelen på søvn har trigget både hodepine, kvalme og halsbrann, så nå er det snart på tide å ta seg en lur og fortsette der jeg slapp for tre timer siden. 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg