Kvalm

sick cat cartoon illustration
Licensed from: izakowski / yayimages.com

I går så jeg spor av brunt blod morgen og kveld. I dag en gang i morges. Mao fortsatt fullt nødregime.

Gårsdagen ble tilbrakt i fluktstol i hagen med katt og venninne. Spiste deilige, ferske reker og friske jordbær som var akkurat passe søte, skravlet, døste og leste bøker. Akkurat sånn en fin sommerdag skal være, og det hjalp meg med å glemme alle bekymringene en stakket stund.

I dag var jeg bare nødt til å sove ut for en gangs skyld. La meg derfor til å sove igjen etter den grytidlige progesteronsprøyten og tok sjansen på å ta kortisontabletten to timer for sent. Får bare håpe at jeg ikke ender opp med å danse på bordet rundt leggetid siden det kan forskyve den naturlige døgnrytmen å ta Prednisolon etter kl. ni.

Før jeg tar Prednisolon, må jeg alltid spise noe, siden man ellers kan risikere å få magesår. Som sagt, så gjort, men om jeg ikke var småkvalm og uggen før jeg spiste i dag, ble jeg det iallfall etterpå. Sitter fortsatt og ser på en halvspist brødskive og syns frokosten fremdeles sitter i halsen. Brystene er også plutselig blitt uvanlig fyldige og magen kulerund.

Jeg har hatt mye murringer og småvondt i helgen, som stort sett har roet seg når jeg har sittet stille, men mye av det har vært litt lenger oppe i magen, noe som gir meg håp om at det like gjerne kan handle om at livmoren er i ferd med å bane seg vei oppover som at noe er på vei ut.

Sikker kan jeg likevel ikke være, og usikkerheten gjør meg innimellom helt sprø. Det er så fryktelig mye som står på spill her, og fallhøyden er så stor at det bortimot er umulig å forbli uanfektet. Jeg lar meg påvirke, enten jeg vil eller ei, men arbeider hardt med å holde følelsene i sjakk.

Akkurat nå er jeg så varm at jeg måtte ta av meg nattkjolen og sitter her på soverommet i bare trusen, så det er på høy tid å ta en avkjølende dusj. Er også kjempetørst igjen, til tross for at jeg allerede har drukket nærmere en liter væske i dag. Føles mer som et eggeglass. Ikke har jeg løpt noe særlig på do i dag heller, så det er lite som har kommet ut igjen.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg