Tilbake til hverdagen som gravid

woman sitting on her bed clutching her stomach
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com

 

Det er mye som skjer i livmoren for tiden, og det merkes. Jeg må ta magnesium morgen og kveld, og noen ganger også midt på dagen for å holde ubehaget unna. Funker like godt som Paracet, samtidig som det får livmoren til å slappe av. Virker mao krampeløsende. Jeg kan egentlig ikke fatte og begripe at jeg måtte dra helt til Latvia for at en lege kunne tipse meg om noe så enkelt. Idrettsfolk bruker det jo mot kramper i leggene, men på meg er det mye mer effektivt mot menstruasjonslignende smerter, og lindringen er umiddelbar.

Jeg måtte slepe meg til fertilitetsterapeuten i dag. Var altfor varmt, og jeg peste som en hval i hver minste lille bakke. Men fotsoneterapien må ha gjort sitt, for etterpå følte jeg meg plutselig mye piggere. Det er ikke første gangen jeg har opplevd det heller. Siden betennelsesverdiene mine hadde økt siden sist, ble vi enige om at jeg skulle fortsette med å ta dobbel dose omega 3 og gjenoppta bruken av resveratrol. Verdiene kan også forklares med at jeg hadde bihulebetennelse da prøvene ble tatt, men best å være på den sikre siden, særlig siden jeg har merket bittelitt forverring i muskler og skjelett de siste dagene. Til tross for det, ser jeg fortsatt bedre ut enn på lenge, så vi er begge optimistiske.

Fikk ellers veldig gode nyheter i dag. En bekjent av meg som helt uventet fikk vite at barnet nylig hadde dødd på ordinær ultralyd i fjor, testet også positivt i dag. Vi har støttet hverandre gjennom den tunge tiden, så nå er jeg usigelig takknemlig for at vi skal få oppleve det vi har ønsket oss aller mest sammen også. Vi er selvfølgelig livredde, begge to, men dette skal vi bare komme oss gjennom på et vis.

For øvrig kan det se ut som om iPaden min døde natt til i går. Jeg våknet iallfall til svart skjerm etter at den hadde ramlet ned på tregulvet ved senga idet jeg sovnet kvelden før. Det har riktignok hendt flere ganger tidligere, og den hadde på seg cover, men den begynner å bli gammel og har vært litt lunefull en god stund allerede. Enn så lenge har jeg tydd tll laptopen, så får vi se om jeg orker å ta med iPaden til reparasjon når jeg får litt mer overskudd. Det spørs om det er så mye vits i å prøve en gang. Den gode nyheten er at det er hakket lettere å skrive blogginnlegg på den bærbare, så det var kanskje på tide at jeg tok den i bruk igjen.

Siden det er meningen jeg skal spise mye grønnsaker og rene proteiner og lite fett og stivelse framover, ble det salat med biffkjøtt til middag i dag. Problemet var bare at jeg måtte steke kjøttet ihjel for å få bort alt det røde. Tror jeg bare gir opp først som sist og holder meg til kylling og kalkun resten av svangerskapet. Da får jeg også i meg bedre fett. Med mindre jeg får jernmangel, for da skal rødt kjøtt være best.

Holdt også på å gå på en smell og kjøpe økologisk surmelk av råmelk idag, før jeg kom på at råmelk er det samme som upasteurisert melk. Er veldig i tvil om lavpasteuriserte melkeprodukter er innenfor. Skal prøve å spørre fastlegen når jeg har time på fredag, men det spørs om jeg ikke får like godt svar av akupunktøren i morgen om jeg husker på å spørre henne. Glemte dessvere helt av å ta det opp med fertilitetsterapeuten i dag; hjernen min fungerer ikke optimalt for tiden, for å si det mildt.

Nå må jeg prøve å få betalt noen regninger før bankene ev. streiker.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg