Skal, skal ikke?


På 17. mai satte jeg inn egg som var fem og en halv dager gamle. Dvs. at i dag er jeg 13,5 DPO. Mao egentlig en halv dag for tidlig til å teste siden det vanligvis skjer på 14 DPO (=Days Past Ovulation). Om man tester positivt fjorten dager etter befruktning, er man akkurat fire uker på vei. 

Jeg kjøpte en test på apoteket i går som skulle slå ut allerede på 10 hcg. Det gjorde jeg også da jeg testet ved forsøket med tvillingene for nokså nøyaktig to år og en måned siden. Den gangen testet jeg svakt positivt, og det gjorde jeg forsyne meg i dag morges også 🙂 <3  Akkurat som da hadde jeg bare klart å holde meg i 4-5 timer fra sist jeg måtte tisse. Egentlig må man gjøre det i 8 timer for at urinen skal bli konsentrert nok.

Jeg har bestemt meg for å ta blodprøve både i dag og på mandag. Det kommer til å skje om en knapp time fra nå. Må nemlig vente til det har gått fire timer fra siste progesteronpille for at progesteronmålingen skal bli mer nøyaktig, og akkurat nå er progesteronnivået vel så viktig som hcg, historikken min tatt i betraktning. Etterpå skal jeg rett til fertilitetsakupunktøren.

Det ble til slutt alle de økende symptomene jeg har merket siden jeg kom hjem fra Riga som gjorde at jeg turte bare å hoppe i det og teste i morges, og nå er jeg selvsagt veldig glad for det. Fortsettelse følger …

6 kommentarer
    1. Anonym: Tusen takk skal du ha, men holder pusten fremdeles og håper du kommer snart etter! Var redd jeg hadde mistet “grepet” etter at jeg testet negativt sist. Dessuten var endometriet “bare” på 9,1 mm denne gangen, som er det tynneste jeg har hatt ved innsett noensinne, skjønt klinikken sa likevel at det så bra ut, og det hadde de visst rett i 🙂

    2. Fødte to små vidunder den 21. mai<3 De ville ikke vente lenger. Heldigvis klarer de seg veldig bra og puster helt selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg