Sommerstemning i byen

Evergreen park alley
Licensed from: Sava Cosmin-Constantin / yayimages.com

 

Jeg har en følelse av å ha gått rett fra vinter til sommer i år. Våren dukket såvidt opp innimellom der et sted før den forsvant igjen, like raskt som den var kommet.

Det siste døgnet har det vært rene sydenstemningen her i tigerstaden. Onsdag kveld kunne man sitte ute hele kvelden i bare armene. Det var deilig å skravle med to nære venner og tidligere kolleger over ett glass Prosecco etter time hos akupunktør, øyenlegekontroll og vel overstått MR-undersøkelse.

Sistnevnte gav meg faktisk tilløp til panikk de par første minuttene. Ble uventet ekkelt kombinert med pusteproblemene jeg vanligvis har i pollenallergisesongen, men det gikk heldigvis fort over bare jeg fikk samlet meg litt. Er sjeleglad jeg ikke  lider av panikkangst.

Ble så oppkvikket av den hyggelige avslutningen på kvelden at jeg fikk problemer med å sove, samtidig som jeg våknet altfor tidlig neste dag pga. varmen. Så Kristi Himmelfartsdag forsvant bare i en eneste stor varmedis. Var en siste tur hos fertilitetsterapeuten om ettermiddagen, og det var det. Ja, og så havnet jeg i billettkontroll på veien av alle ting, men hadde heldigvis husket å sjekke hvor jeg hadde billetten på forhånd. Det er slett ingen selvfølge alltid siden jeg har månedskort.

Etter at jeg kom hjem, spiste jeg et lett mellommåltid før jeg skulle sette i gang med middagen, men så sovnet jeg bare fra alt. Våknet ikke før klokka var over ett i natt og skyndte meg å ta siste østrogenpillen og slippe ut katten.

Nå prøver jeg bare å sovne igjen. I morgen skal jeg få første runde med intralipidbehandling. Da skal jeg også begynne med babyaspirin. Nå nærmer det seg med stormskritt. Føles som om jeg er på vei mot den store finalen …

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg