Fjorten, femten, seksten – på nasjonaldagen skal det skje

Despair Or Hope Computer Keys Showing Hopeful or Hopeless
Licensed from: stuartmiles / yayimages.com

De fleste som har drevet med fertilitetsbehandling, har opplevd at det ikke er langt mellom tro og tvil. Jeg er heller ikke noe unntak, for her kan det snu veldig fort. 

I dag har jeg stort sett bare fått gode nyheter. Gynekologen kunne heldigvis fortelle at jeg ikke hadde noen dominerende follikler på eggstokkene, og at endometriet var treskiktet, noe som visstnok skal være veldig bra. Den eneste gangen det ikke var treskiktet, var før forrige forsøk, som jo er det eneste negative innsettet jeg faktisk har hatt … 

Mht. datoen for neste forsøk ble den nok en gang forskjøvet. Etter hysteroskopien sa legen 14.-16.5, etter at jeg hadde fått mensen, sa koordinator 15.-16.5 og nå etter siste ultralyd har jeg endelig fått spikret datoen til selveste 17. mai. 

Det betyr også hjemreise 2. pinsedag og dyr returbillett, men itte no knussel, sa visst kjerringa. Jeg må rekke hjem til å ta mrsa-prøvene så snart legekontoret åpner etter pinse, og om jeg drar hjem allerede 1. pinsedag, gambler jeg litt for mye. De første 3-4 dagene er de mest kritiske for at eggene skal feste seg, og da føles det tryggest å vente med hjemturen til den perioden er over.

Det betyr også at jeg dessverre har måttet avlyse møtet med folkene fra Serum som skulle skje her i Oslo 2. pinsedag. Noen ganger er man bare nødt til å prioritere beinhardt. Jeg kan ikke gi nåværende forsøk dårligere vilkår fordi jeg allerede tenker på det neste. Tross alt håper jeg jo at det ikke blir noe nytt forsøk etter dette, og strengt tatt vet jeg heller ikke om jeg vil få mulighet til å gjøre flere. Det er et spørsmål om bruk av tid, krefter og ikke minst penger.

Både gynekologen og klinikken var veldig fornøyde med de nye prøveresultatene mine, så nå er det helt slutt med nsaids for denne gang. Forhåpentligvis vil kortisontablettene greie å forhindre at nivåene stiger igjen. Gynekologen kunne også bekrefte at de hvite blodlegemene kunne være lettere forhøyet av bjørkepollenallergien min, så jeg bør nok ikke slakke for mye av på antihistaminene heller. Foreløpig greier ikke kortisonen å gjøre jobben alene. 

Flybillettene er allerede i boks, men jeg sliter litt med å finne et passende hotell. Mistenker at halve Norge har tatt kombinert 17. mai- og pinsehelgfri og dratt på storbyferie til Riga. Hotellene er iallfall nesten fullbooket, og de få som har ledig kapasitet, er enten blitt fryktelig dyre eller mangler vannkoker på rommet. Det siste er helt uunnværlig i rugetiden. Håper jeg finner en hendig løsning i løpet av morgendagen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg