For høy senkning

inflammation
Licensed from: Sohel_Parvez_Haque / yayimages.com

 

Senkningsverdiene mine var såpass høye på forrige måling hos fastlegen at nå er det ikke bare fertilitetsterapeuten som er bekymret, men også gynekologen her hjemme og klinikken. Har fått klar beskjed om at de må ned før innsett, så nå nytter det ikke lenger bare å dille med naturmidler; her må det adskillig sterkere krutt til. Jeg har mao begynt på kortison og gjenopptatt behandlingen med Ibux. Kortison skulle jeg jo etter planen ikke begynne med før en uke før innsett, og Ibux hadde jeg egentlig sluttet med ved oppstart av østrogenstimulering forrige mandag, men nå er gode råd dyre, og må man, så må man bare.

En stor fordel er at jeg plutselig har følt meg veldig energisk, så Prednisolon fungerer som rene amfetaminen på meg. Forstår godt at folk kan bli hekta på det. Selv har jeg nesten ikke brukt det tidligere da fastlegen min er redd for binyrebarksvikt etter medisinstopp, så det er tydeligvis ikke til å spøke med, men samtidig må man jo ta imot den hjelpen man kan få, når man virkelig trenger det. Skal ta en ny måling denne uka, så får vi se. Skal også på ultralydkontroll for å sjekke hvor mye endometriet har vokst, men er i grunnen mest spent på resultatet av blodprøvene. 

Har egentlig vært ganske sosial siden sist, og i dag har jeg fått mor på en ukes overnattingsbesøk, og da går tiden fort framover. Når hun har dratt, er det sannsynligvis bare en drøy uke igjen til innsett. Nå må alle gode makter stå meg bi! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg