Endelig behandlingsfri

Time Off Digital Clock Shows Holiday From Work Or Study
Licensed from: stuartmiles / yayimages.com

 

I dag har jeg en helt avtalefri dag, kryss i taket! Livet føles med ett veldig mye bedre, men det hjelper nok også at jeg har fått kommet i gang med østrogenstimuleringen. Kroppen min liker virkelig ikke å være nedregulert, så om det er slik det føles å være i overgangsalderen, gruer jeg meg allerede.

Jeg har heldigvis ikke så mye annet presserende jeg må få gjort i dag heller, annet enn et par småting. Resten kan ligge inntil videre. Jeg kommer alltid i ordnemodus i oppkjøringen til forsøk fordi jeg vet av erfaring at jeg ikke kan regne med å få gjort så mye i rugetiden. Om jeg i tillegg blir gravid som jeg faktisk er blitt på fire av de fem forsøkene jeg har hatt i Riga på mindre enn to år, må jeg regne med å bli satt ut av spill i lengre tid. Først pga. kvalme og blødninger i 1. trimester, og deretter pga. fare for livmorhalssvikt i resten av svangerskapet. Når man blir nødt til å spare hvert skritt man tar, setter man for alvor pris på den bevegelsesfriheten man vanligvis tar for gitt. Samtidig som man hele tiden går rundt med hjertet i halsen for hvert minste lille tegn til murringer fordi man faktisk har erfart gang på gang at det pleier å være dårlig nytt. Men akkurat nå er jeg mest opptatt av å hvile og få kropp og sjel tilbake i likevekt.

Jeg er veldig takknemlig for det fine været vi har vært så velsignet med siden påske. Er nesten umulig å være i dårlig humør da, samme hva som skjer. Den lyse årstiden skal også være gunstig for å lykkes med prøverør, og jeg tar selvfølgelig med meg all drahjelpen jeg kan få. I går bestilte jeg time til intralipidbehandling, så slipper jeg å tenke mer på det.

En av de tingene jeg snart må ta stilling til, er om jeg skal være med på forsamtale med Serum Ivf når de skal være i Oslo 2. pinsedag. Tror det koster 100 euro for halvannen times konsultasjon. Det vil bli trukket fra på totalsummen om man senere skulle velge å få behandling hos dem. Serum Ivf er den klinikken jeg sendte abortblodet mitt til i posten i høst for å sjekke om jeg kunne ha noen uoppdagede bakterier i livmoren som ødela for forsøkene. Jeg kommer uansett til å være i rugetiden 2. pinsedag, selv om jeg rekker hjem i tide, men det er likevel en fin anledning til å snakke med dem uten å måtte reise helt til Athen. Skypesamtaler er ikke helt min greie. De gav meg mange gode, gratis innspill etter at jeg hadde fått svar på blodprøven. Sist, men ikke minst vurderer jeg å fortsette hos dem om jeg fremdeles har nok ressurser igjen etter at alle fryseeggene er brukt opp i Riga.

Oppdaget forresten en festlig australsk serie på Netflix med tittelen The Let Down. Eneste dumme med den er at det var slutt etter 1. sesong, men jeg tror det må komme flere sesonger. Anbefales alle som trenger litt galgenhumor i barseltiden. Det samme gjelder den norske serien Melk som har gått på Via Free. Den siste er også ekstra fin for enslige mødre. Syns ikke det gjør noe at hovedpersonene der er unge nok til å være døtrene mine; man kan alle kjenne seg igjen. For ordens skyld får jeg ikke betalt for reklame. Jeg har ikke en gang registrert meg slik at jeg kan få noen slanter om jeg får mange klikk på innleggene mine, så dette står 100% for min egen regning.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg