Optimist jeg?

Start Again! - business concept with text
Licensed from: zsirosistvan / yayimages.com

 

Opptakten til nytt forsøk representerer alltid nytt håp, fornyet framtidstro og gjenvunnet optimisme for meg. Derfor passet det godt å investere i en ny sengepute akkurat i dag. Den vil komme godt med i rugetiden og ikke minst når jeg blir beordret sengeleie om jeg blir gravid. Erfaringen tilsier nemlig at det kan bli mange timer i sengen, og da kan man like gjerne gjøre det litt hyggelig, først som sist.

I morgen skal jeg til fertilitetsterapeuten og er spent på om hun likevel mener jeg bør drikke ett glass rødvin til dagen, selv om jeg nå har fått dokumentert at jeg ikke har betennelse i livmoren. Den siste tiden har jeg jukset og tatt Resveratrol-tabletter fra helsekost istedet. Det føles bare ikke riktig å drikke vin av ren plikt, var kun i påsken sammen med venner og familie at jeg virkelig hadde lyst på det.

Midt oppi all optimismen fikk jeg plutselig en bøtte med kaldt vann over hodet da jeg oppdaget en melding fra fastlegen i kveld. De siste blodprøvene viste at senkningen hadde steget ytterligere siden startfasen av forrige forsøk. Jeg er virkelig nervøs for at dette henger sammen med utslaget jeg fikk på de immunologiske prøvene jeg tok i Riga i desember i fjor. I så fall lover det ikke godt så lenge fastlegen ennå ikke har klart å finne årsaken. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg