Endelig ny behandlingsplan

Planning Train Represents Architect Plans 3d Illustration
Licensed from: stuartmiles / yayimages.com

Siden jeg hadde fått mensen i går, fikk jeg endelig behandlingsplanen til neste forsøk i dag. Som vanlig er alle datoene foreløpige fram til jeg har vært på ultralyd og målt slimhinner. Det skal skje den 3. mai. I mellomtiden skal jeg ta østrogenpiller hver 8. time fra og med i dag, dvs. 6 mg til sammen hver dag.

Foreløpig tipper klinikken at jeg skal ha innsett enten den 15.- eller 16. mai, men jeg får ikke klarsignal til å bestille reisen før etter ultralyden den 3.5.

Inntil videre vet jeg at jeg skal begynne med 75 mg babyaspirin og 20 mg Prednisolon hver morgen 1 uke før innsett. Da skal jeg også ha første runde med intralipidbehandling. Har klar flaskene som trengs fra Riga, men litt vanskelig å bestille time så lenge jeg ikke vet når innsett blir. Samtidig bør man være ute i god tid, så jeg tror jeg bare må ta en sjanse, og så får jeg heller justere datoen etterpå. Er redd det blir for knapp tid ellers. For øvrig er oppstart av progesteronpiller foreløpig satt til tre døgn før innsett.

Bekkenet mitt har heldigvis kommet seg betraktelig denne uken. Var hos kiropraktor igjen i dag, men trengte ikke komme tilbake før om en uke, hurra! Om jeg er veldig heldig da, blir det siste runden før innsett. Akupunktøren satte noen ekstra nåler i ettermiddag for å få meg til å slappe mere av og sove bedre. Har vært litt for mange bekymringer den siste tiden, og det er sjelden bra for helsen.

Kjenner at jeg må roe meg litt ned nå, så jeg ikke ender opp med å løpe rundt i ring som hodeløse høns av rent stress. Har en tendens til å bli ganske oppjaget når jeg ikke har alt under kontroll, og for tiden er det litt for mange ting som jeg selv ikke har styringen over. Forrige uke ble det litt vel mange opplevelser av å være kjerringa mot strømmen. Nå håper jeg østrogenstimuleringen vil få optimismen tilbake igjen, og at ting vil legge seg til rette på mirakuløst vis.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg