Menstruasjon eller ikke?

Ready Wait Signpost Means Prepared and Waiting
Licensed from: stuartmiles / yayimages.com

Jeg har gått rundt og ventet på mensen siden jeg satte nedreguleringssprøyten tidlig onsdag morgen. Allerede torsdag kveld så jeg masse spottblødning og trodde at den var like om hjørnet. Neste morgen var det ingen blødning mer å spore. Det samme mønsteret gjentok seg i går kveld og i dag morges, og jeg begynte så smått å bli litt frustrert. Deretter så jeg to ganske store, blodrøde flekker i truseinnlegget da jeg kom hjem fra handletur i ettermiddag og tenkte at nå skjer det …. not. Det tydelige røde har gått over til litt spor av brunt i kveld, og nå begynner jeg virkelig å lure: Har jeg allerede fått mensen, eller ikke ennå?

Akupunktøren sa til meg at det mange ganger ble veldig liten blødning om man gikk på p-piller i bare to uker slik jeg har gjort nå, men ultralydmålingen på onsdag viste at endometriet burde være tykt nok til å få en normal menstruasjonsblødning, hmm.

Grunnen til at det er så viktig å finne ut av dette, er at jeg skal begynne med østrogentabletter på syklusdag 2. Så om det faktisk er mensen jeg har i dag, må jeg begynne med Progynova allerede i morgen tidlig. Hater denne uvissheten!

Merker også godt at jeg er nedregulert. Er mye mer sulten og fysen på noe godt enn vanlig, og frustrasjonsterskelen er ekstremt lav. Det hjalp ikke heller at det er et par byråkratiske ting som ikke har gått på skinner etter at jeg fikk satt sprøyten. Har plutselig sovet dårlig igjen tre netter på rad, og det kan ikke være tilfeldig at det begynte allerede ved leggetid samme kveld som jeg hadde fått sprøyten.

Jeg gleder meg til å få litt østrogen tilbake i kroppen igjen og kan nesten ikke vente til oppstart av stimuleringen! I morgen når jeg våkner blir det store spørsmålet: Skal, skal ikke?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg