Godt nytt

Good News!
Licensed from: Krasimira Nevenova / yayimages.com

Dagen startet med gode nyheter: Koordinator i Riga kunne meddele at kvaliteten på endometriet mitt var god, så jeg trengte ingen tilleggsbehandling før det vanlige forberedelsesregimet i opptakten til neste forsøk. Takk og lov for det, for ellers hadde nok tidsplanen røket nok en gang. Jeg stod på farten og var på vei til tannlegen, så fikk ikke spurt om noe mer. Har jo lurt på om den adenomyosen som den nye gynekologen oppdaget i februar, har skapt betennelsestilstander i livmoren, men jeg kan ikke tenke meg annet enn at det i så fall ville blitt oppdaget under hysteroskopiundersøkelsen. Likevel hadde det vært fint å få det avkreftet, men jeg regner med at hun sikkert må spørre legen.

Jeg var tydeligvis inne i en god stim, for noen timer senere kunne tannlegen meddele at jeg hadde null hull. Etterpå innvilget jeg meg en sushilunsj. Korsryggen er fremdeles ikke god, men jeg tok en stor dose Ibux i morges for å komme meg helskinnet gjennom dagen uten å gå krokbøyd gjennom sentrum. Det er heldigvis såpass lenge igjen til neste innsett at jeg fortsatt trygt kan ta det.

Kiropraktor var litt i villrede i går da jeg beskrev at jeg var stivest i bekken og korsrygg etter å ha gått en stund og mykest etter å ha hvilt en stund og mente jeg trengte en fysioterapeut. Jeg har nå startet jakten på en med kommunal avtale som kan ta seg av både rygg og knær. Fant en enmannsbedrift med perfekt beliggenhet, men fikk første e-posten i retur fordi den ikke var gyldig. Håper virkelig ikke at vedkommende har lagt ned uten å oppdatere nettsiden. Fikk ikke ringt i dag siden det er umulig å prate på mobil når man er ute blant folk med høyt støynivå, men skal prøve igjen på mandag. 

Var innom helsekostbutikk på vei hjem for å kjøpe melkesyrebakterier og benyttet anledningen til å spørre om råd mot spiserørsbrokk. De hadde ingen vidundermidler inne, men anbefalte meg som ventet å holde meg unna sterkt krydder og syrlig mat. Dessuten burde jeg spise senest to og en halv time før sengetid og ha to puter i nakken og en under skulderpartiet når jeg la meg. Dette hadde butikkinnehaveren lært på medisinstudiet i India. Har tidligere sett en norsk nettside anbefale å legge bøker under hodeenden av sengen, så dette blir i samme gate.

Nå planlegger jeg å nyte solen i helgen og bare slappe av etter en travel uke med veldig mange avtaler og rygg i vranglås. Neste uke blir det nok like mange avtaler, og den aller viktigste av dem er ultralydundersøkelsen som skal bekrefte om jeg kan sette nedreguleringssprøyten. Da blir i så fall onsdag siste dag med p-piller.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg