Som å ha fått en stor stein i hodet

Tired Rabbit
Licensed from: illustratorCZ / yayimages.com

I dag er jeg trøtt. Skikkelig trøtt. Om en drøy time skal jeg av gårde til akupunktør mens kroppen bare skriker etter hvile. Nakken er stiv og vond, bihulene sprenger på og leddene verker. Har i tillegg vært småkvalm og ekstremt lydømfindtlig hele helgen. I går var jeg attpåtil varm og klam, og jeg småblødde fremdeles etter operasjonen. Var en stund redd for at jeg kunne ha fått en infeksjon og gjorde meg klar til å ringe gyn i dag, men akkurat nå tror jeg mest på at jeg bare er veldig sliten. I går ettermiddag var jeg så i ulage at jeg til slutt bare måtte legge meg ned, og da sov jeg som en stein fram til det var leggetid. Tok heller ikke så lang tid før jeg sovnet igjen, og likevel stritter kroppen imot i dag. Jammen godt jeg ikke har noen andre ting på programmet enn akupunktur i dag, for selv det føles som rene maratonløpet. Har ikke hjulpet med te og frokost, og om tjue minutter må jeg bare i dusjen, enten jeg vil eller ei. Når jeg tenker meg om, var jeg veldig sliten etter polyppoperasjonen for to år siden også, og kanskje har kroppen reagert likedan på vevsprøver og scratching. Livmoren har iallfall vært veldig oppblåst igjen, men den ser heldigvis ut til å ha roet seg litt ned nå. Tok for sikkerhets skyld magnesium med frokosten mot svake murringer. Det har føltes litt som å ha første dag av mensen hver dag etter operasjonen.

Jeg har ellers fått innkalling til gastrospesialist i slutten av mai. Jeg hadde håpet på å få det unnagjort før neste forsøk, men det var nok for mye å håpe på. Nå må jeg bare greie å komme meg hjem i tide til å få tatt mrsa-prøvene etter forsøket, slik at svarene foreligger før jeg skal på sykehuset. 

 

Etterord: Da jeg kom fram til akupunktøren i dag, var jeg fryktelig svimmel. Hun merket det godt på pulsen og mente det kom fra den stive nakken. Får håpe kiropraktor greier å ordne opp i morgen!

Orket såvidt å handle litt på veien hjem. Hadde gått helt tom for truseinnlegg, og det passer dårlig med spottblødning. Blør endelig mindre enn før i dag, så nå slapper jeg litt mere av. Fikk også sikret meg grønn asparges som jeg er blitt helt hekta på i det siste. Prøvde også å få tak i artisjokker, den andre nye lidenskapen min, men det hadde de dessverre ikke inne, og jeg orket ikke å lete i flere butikker. Det sies at artisjokker skal være gode for fordøyelsen.

Ellers er det blitt mye Netflix i helgen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg