Og dommen er …

Relieved Young Woman
Licensed from: Creatista / yayimages.com

Legen fant heldigvis ingenting galt i livmoren min, men tok noen vevsprøver av endometriet før han gjorde scratching. Vevsprøvene blir sendt til analyse som det skulle ta en uke å få svar på. Da jeg spurte om hva det var som skulle analyseres, svarte han at noen ganger ble endometriet ødelagt av østrogendominans, så de mistenker tydeligvis at jeg har det. Var fortsatt så dopet etter narkosen at jeg ikke fikk spurt noe mer. Det hadde jo vært interessant å vite hva de i så fall har tenkt å gjøre med det.

En annen overraskelse var at syklus ikke så ut til å ha startet ennå, til tross for at jeg var på dag 14. Endometriet var bare 3-4 mm, men det gav desto bedre sikt, så for operasjonen var det gunstig. Jeg må imidlertid utsette å sette nedreguleringssprøyten med 8-9 dager, for ellers risikerer vi visst at det vil ta år og dag før jeg får neste blødning siden det ikke vil være noe å blø ut. I mellomtiden skal jeg ta p-piller i fjorten dager med oppstart i morgen. I praksis betyr dette innsett i midten av mai istedenfor i begynnelsen. Det blir nok 17. mai-feiring i Riga i år.

2 kommentarer
    1. Guri meg. Kan det virkleig bli ødelagt av østrogen. Håper jo inderlig de har et ess i ermet for dette også <3

    2. Ivfetter40: Ja, man skal hør mye før ørene faller av. Trodde østrogendominans først og fremst var et problem for dem med pcos som har så mye østrogen at de ikke får eggløsning, og der er jo ikke jeg. Men jeg husker at legen sa på første forsøket som resulterte i tvillingene at jeg hadde hyperrespondert på østrogen (med endometrium på 10 mm allerede halvveis i stimuleringen), og at han derfor hadde høynet dosen med progesteron som moteffekt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg