Diett

Bear On A Diet
Licensed from: CartoonResource / yayimages.com

 

Jeg er i full gang med å telle kalorier og holde et øye med glykemisk indeks. I praksis har jeg viet Grethe Roede og Fedon Lindberg. Resultatet er blitt Grethe Roede uten raske karbohydrater og med mer proteiner og Fedon Lindberg med mindre fett og ingen sjokolade. Det blir lite frukt og desto mere grønnsaker, kyllingfilet, bokhvetegrøt og ertesuppe lagd fra bunnen av, men fremfor alt i små mengder av gangen, og resultatet vises allerede i form av adskillig mindre oppblåst buk.

Jeg har i tillegg fått beskjed om å drikke en alkoholenhet med rødvin om dagen av fertilitetsterapeuten min. Det syns jeg faktisk blir litt mye, så innimellom drikker jeg et lite glass druejuice istedet. Druejuice inneholder mye sukker og alkohol skjerper appetitten, så det føles ganske kontraintuitivt, men poenget er å få i meg resveratrol som skal motvirke betennelser i kroppen, og dem har jeg tydeligvis mye av for tiden. Av samme grunn er jeg blitt bedt om å pøse på med omega 3- og gurkemeietilskudd.

Kaffen er byttet ut med te i ulike varianter. Prøver å drikke opp alle de helsebringende urteteene jeg ikke kan drikke når jeg er gravid. Savner caffeelatte om morgenen, men svart te med melk er en nesten like god erstatning. Bare synd jeg ikke får drukket den koffeinfrie kaffen jeg har kjøpt inn til prøveperioder. Drikker fortsatt peppermyntete, men blander den ut med andre urter så den ikke skal bli så sterk. Kommer heller ikke til å kjøpe ny når jeg har drukket opp den jeg har igjen i skapet. Har også en grapefruktjuice stående i kjøleskapet som jeg kjøpte fordi den kan virke forebyggende på urinveisinfeksjon og inneholder lite sukker, men den blir for hard for magen nå. Har likevel ikke hjerte til å kaste den, så får heller blande den ut med vann. Har spist opp de siste kirsebærtomatene jeg hadde liggende, og har greidd å motstå fristelsen til å kjøpe nye. Det ble knaskereddiker istedet. Sitronvann om morgenen utgår også nå.

Ikke lett når de tilsynelatende sunne vanene viser seg å være helseskadelige for akkurat meg, men slik er altså stoda for tiden. Det er virkelig ikke verdt å gjøre noe som kan få senkningen til å stige enda høyere.

2 kommentarer
    1. Great post. I was checking continuously this weblog and I am inspired! Extremely useful information specifically the closing part 🙂 I maintain such info much. I used to be looking for this certain information for a long time. Thanks and best of luck. rГ¤tt lГ¤ngd pГҐ innebandyklubba softc.womrizz.co/map6.php rГ¤tt lГ¤ngd pГҐ innebandyklubba

    2. Hi! I could have sworn I’ve been to this blog before but after looking at
      a few of the posts I realized it’s new to me. Regardless,
      I’m definitely happy I came across it and I’ll be bookmarking it and checking back frequently!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg