Endelig lys i enden av tunnellen?

Light at end of tunnel
Licensed from: moodboard / yayimages.com

 

Blødningen kom mens jeg lå på akupunkturbenken i går, og nå er hysteroskopiundersøkelsen i Riga i boks. Det blir en liten mor-datter-tur rett etter påske. Det er fint der borte om våren, så jeg gleder meg allerede, til tross for at jeg må faste før operasjonen og må være på klinikken i fem timer.

Jeg føler meg mye bedre når jeg har en plan og får tatt litt kontroll over situasjonen. Det er mye bedre å gjøre noe enn å sitte hjemme og gruble. Er både spent og nervøs for hva de kan komme til å finne. Forhåpentligvis er det noe det lett går an å gjøre noe med, som fjerning av polypper.

Jeg hadde en følelse av at noe ikke stemte etter ultralydundersøkelsen her hjemme før innsett. For da var endometriet både vesentlig tynnere enn det har pleid å være, og for første gang var det heller ikke treskiktet. Det var likevel mer enn tykt nok, men jeg greide ikke å riste av meg tanken om at noe var galt. Jeg har uansett behov for å komme til bunns i dette, og når jeg først skal gjøre det, er det jo fint om noe kan rettes opp til det som kanskje blir det siste forsøket mitt.

Den tanken er ganske skremmende, og avgjørelsen er ennå ikke tatt, men faktum er at jeg mest sannsynlig bare har nok egg igjen til ett fryseforsøk. Alt annet ville være en bonus. Og om jeg ser syn på et nytt ferskforsøk og det økonomiske løftet som det medfører, blir det nokså sikkert ved en annen klinikk. Ikke det at jeg er misfornøyd med denne; snarere tvert imot. Men jeg føler de begynner å komme til veis ende med hva de kan gjøre for å hjelpe meg. Det fins andre klinikker som har ekspertise på immunologi som kan se ut til å være der skoen trykker, med mindre de finner noe under hysteroskopien nå som lett kan fikses. Det hadde selvfølgelig vært det aller beste.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg