Veien videre

New chapter gold road
Licensed from: unikpix / yayimages.com

 

Jeg sluttet tvert med alle medisiner etter at jeg fikk grønt lys av koordinator i går ettermiddag, men fortsetter med alle kosttilskudd som vanlig. Nå går jeg bare og venter på blødning, for så snart den er kommet, kan jeg avtale hysteroskopiundersøkelse med klinikken. Den skal helst skje mellom dag 9 og 14 i syklus. Jeg må forsikre meg om at det ikke er noe i livmoren som er med på å ødelegge for forsøkene. Skal også ta såkalt endometriescratching som skal øke sjansene for at eggene fester seg om man har innsett i påfølgende syklus. Sannsynligvis blir det altså en ny svipptur til Riga rett etter påske. Blir vanskelig å slippe fra i påsken pga. familiebesøk.

Ellers aner jeg ikke om klinikken vil gjøre endringer i de blodfortynnende medisinene til neste gang. De gjorde jo ikke mye nytte for seg denne gangen. Er generelt sett veldig usikker på om det å kjøre på med stadig mer medisiner, kan gjøre vondt verre. Det enkle er ofte det beste, og med tvillingene tok jeg bare hormoner. En del av meg vil gjerne etterligne alt jeg gjorde under forsøket som førte til tvillingene siden det tross alt har vært det mest vellykkede så langt, men samtidig er jeg redd for at noe har endret seg i kroppen underveis som ikke gjør det fullt så enkelt. Jeg vil prøve å benytte anledningen når jeg likevel er i Riga for hysteroskopi til å diskutere det litt med legen der borte. Forhåpentligvis sitter jeg igjen med flere svar enn spørsmål etterpå.

Ellers er planen videre å starte opp igjen med hormonstimulering når syklus nr. 2 melder sin ankomst. Enn så lenge venter jeg på at syklus nr. 1 skal begynne. Jeg håper inderlig at jeg kan begynne på nytt med blanke ark nå, uten å måtte slite med bagasjen fra tidligere forsøk. Uansett er det ikke så mye annet å gjøre enn å vandre videre med freidig mot og håpe at utholdenheten lønner seg til slutt.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg