Dommen er falt

Bad News - business concept with text
Licensed from: zsirosistvan / yayimages.com

Jeg tok fram mobilen fra vesken i ettermiddag for å slå av alarmen rett før den ringte. Jeg hadde satt den på for å minne meg selv om at det var på tide å ta mer progesteron. Da så jeg at det hadde kommet svar på blodprøvene jeg tok på fredag. Jeg måtte lete litt for å finne hcg, for den lå helt nederst på lista. Da jeg så resultatet, måtte jeg blunke flere ganger for å være sikker på at jeg virkelig hadde sett riktig. For den var negativ.

Så nå har jeg hatt mitt første negative forsøk med prøverør. Jeg har hatt litt bange anelser om at det jeg følte hadde festet seg tidlig i rugetiden, kunne ha løsnet igjen senere, for etter blødningen har jeg hatt mindre symptomer enn før. Men man får samtidig en del symptomer av hormonbehandlingen også, så det er ikke lett å holde tunga beint i munnen og vite hva som faktisk kommer av økt hcg.

Har foreløpig fått beskjed om å slutte tvert på medisiner, men det gjenstår å se hva opplegget blir videre. Har tre egg igjen i fryseboksen…

Enn så lenge har jeg gått ut og spist med en god venninne i kveld og attpåtil unt meg et glass hvitvin. Vinen var god, men jeg var for trøtt til å nyte den noe særlig, og servitrisen opplevdes som masete fordi jeg hadde mye mer behov for å prate i fred med venninnen min enn å kommentere hvordan maten smakte. I tillegg dukket det plutselig opp masse politi og brannmenn utenfor som drev og jagde folk bort fra fortauet rett over gata, så det var ikke mulig å ha en sammenhengende samtale. Tippet på at det hadde noe med takras å gjøre. Vi gikk derfor temmelig fort hjem igjen.

Nå har jeg i grunnen bare mest lyst til å sove. Får uansett ikke noe mer svar fra koordinator før i morgen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg