Hcg-resultatet er klart

Etter seks dagers venting fikk jeg endelig svar på hcg-prøven jeg tok forrige fredag: Den lå på 17.  Mao fortsatt ikke under 5; er det virkelig mulig?!

Som om ikke det var nok, har jeg begynt å småblø litt igjen. Tror jeg klikker i vinkel snart. Nå som jeg omsider hadde begynt å venne meg til at jeg trygt kunne gå uten truseinnlegg igjen. Gudene må vite hvor lenge det har vært siden sist. Det blir jo mye søl av disse progesteronstikkpillene også, og de har jeg gått på siden fire døgn før innsett og fram til MA var et ufravikelig faktum. Deretter startet abortblødningen …

Men nå har jeg iallfall fått avtalt time til saltvannsultralyd neste uke. Avtalen med klinikken i Riga er at vi skal vurdere en hysteroskopiundersøkelse hos dem etterpå dersom ultralydundersøkelsen her viser noe muffens. Når man bruker saltvann som kontrastvæske, ser man mye bedre enn ved vanlig ultralyd. I motsetning til skylling av egglederne gjør ikke dette noe vondt.

Jeg vil ikke planlegge neste tur til Riga for å få tatt blodprøver før jeg vet om det blir noen hysteroskopioperasjon i tillegg eller ei. For når man skal ta hysteroskopi, må det foregå i løpet av 2. uken av syklus, så da kan jeg ikke spikre noen dato før jeg vet mer om når jeg kan forvente neste menstruasjon. Forhåpentligvis vil jeg være litt klokere etter ultralydundersøkelsen.

Vanligvis ønsker jeg julestemningen velkommen, men nå blir jeg bare stresset. Stresset fordi det er så mange ting jeg må få på plass før jeg kan tenke på jul, og nå nærmer den seg i faretruende tempo. For tenk om det blir ytterligere forsinkelser og komplikasjoner nå som gjør at jeg kanskje ender opp med å måtte ta hysteroskopien i romjulen? Heldigvis vet foreldrene mine om prøvingen selv om de ikke har alle detaljene, så derfor har de ikke mast på meg ennå om planene for julen, men jeg vet at de verker etter å få ting på plass, og bare det i seg selv er en stor ekstrabelastning akkurat nå.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg