Gammel blogg hentet frem fra støvet

blog
Licensed from: gunnar3000 / yayimages.com

I natt kom jeg plutselig på at jeg hadde skrevet i tre måneder på en annen blogg for fire år siden. Det var egentlig et privat skriveprosjekt som det ikke var meningen noen skulle lese, ihvertfall ikke før jeg følte at jeg hadde funnet stemmen min. Jeg fant aldri helt ut hva jeg ville med den, og dermed havnet den ganske fort i glemselens rekker.

Ikke før i kveld da jeg bestemte meg for å lese gjennom alle innleggene og fant ut at den ikke var sååå kjedelig som jeg opprinnelig hadde husket den, men hukommelsen min var utvilsomt preget av at jeg visste jeg med viten og vilje hadde prøvd å holde den litt grå og anonym for å unngå å erte på meg de beryktede nettrollene.

Siden vi nå er inne i førjulstiden enten vi vil det eller ei, kan det passe godt å hente den gamle bloggen frem igjen fra glemselens skygger. Mange av innleggene handler nettopp om juleforberedelser.

Den gamle bloggen er også fertilitetsfri sone da jeg på den tiden hadde tatt en lang tenkepause fra prøvingen på ubestemt tid og gjorde et realt forsøk på å gå videre uten barn og heller fokusere på andre ting som kattehold. Sistnevnte var nytt av året og noe jeg virkelig gikk inn for med liv og sjel. Man kan legge mye omsorg i en kattunge som trenger adskillig mer oppmerksomhet enn en voksen katt, og så lenge jeg hadde pelskledde babyer i hus, kunne jeg fortrenge det altoverskyggende ønsket om lite menneskebarn. På den tiden var jeg overhodet ikke aktiv i noen form for nettfellesskap med andre prøvere. 

Jeg har med vilje ikke delt så mange andre sider av meg selv i den nåværende bloggen siden det er en temablogg om fertilitetbehandling utenlands, men om dere mot for odning ikke skulle ha noe annet å gjøre på enn å bli litt bedre kjent med hvem jeg er som person bak all prøvingen, kan dere jo klikke dere inn på denne linken:

https://livsgrubleren.blogspot.com/search?updated-max=2014-11-22T13:40:00-08:00&max-results=7

Ha en fortsatt fin helgenatt!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg