Sløvedag

Tired woman
Licensed from: amaxim / yayimages.com

 

I dag skjønte jeg med en gang jeg stod opp at dette ikke kom til å bli noen produktiv dag – og sånn har det fortsatt. Det eneste fornuftige jeg har gjort, er å gi katten våtfor, vann og fjerne et par floker i pelsen hennes. Ellers har energien gått med til å få i meg nok mat og drikke. Den planlagte hårvasken ble utsatt til i morgen. Dessuten skeiet jeg ut med sørafrikansk rødvin og firkløver i kveld, men det er tross alt lørdag. Har vært rastløs, men har klart å holde meg sånn noenlunde i sjakk med serier på Nrk. Har tatt en pause fra Netflix siden det plutselig ikke lenger er kompatibelt med den gamle iPaden min, og jeg syns det er mye mere klønete med laptop i sengen. 

Neste uke skal jeg ha en samtale med psykolog fra en klinikk i St. Petersburg. Jeg har slett ikke bestemt meg for om jeg vil gjøre forsøk hos dem enda, og koordinator var enig i at det var litt for tidlig å diskutere mulige behandlingsplaner med en av legene deres, så jeg setter stor pris på at de tilbyr meg en slik tjeneste uten omkostninger. Det er nemlig ikke så lett å få ta i en psykolog her som forstår hva jeg har vært igjennom de siste årene. På slutten av uken vurderer jeg også sterkt å bli med på et åpent seminar med Landsforeningen for uventet barnedød. Må bare finne ut når urnenedleggelsen skal være først så jeg ikke har familiebesøk da.

Legen i Athen som jeg har vært i kontakt med, sa at det vanskelig lot seg legitimere at jeg skulle betale for en ny infeksjonsprøve hos dem av den typen jeg sendte i posten i fjor, men når det var sagt, hadde de noen ganger sett at infeksjoner kunne komme og gå. Jeg må se an økonomien først. Kan uansett ikke gjøre det før tidligst på første menstruasjonsblødning. Hun så heller ikke noe behov for at jeg skulle ta noe nytt hysteroskopi. Får se om legen i St. Petersburg er enig i det. Om ikke annet, kan det jo ha skjedd noe nytt etter utskrapningen for fire uker siden, men det var den samme kirurgen som gjorde utskrapningen etter tvillingfødslene, og hun gjorde en flott jobb sist.

Kanskje ender jeg opp med å avslutte hele prosjektet, men det finner jeg ikke ut av før jeg har hørt med dem som virkelig kan dette. Akkurat nå må jeg ta det litt stykkevis og delt. Innimellom er jeg klar som dagen, mens andre ganger er jeg bare fylt med angst i kroppen eller tåke i hjernen, og da er jeg nødt til å ta meg en pause og tenke på andre ting. Jeg har ennå ikke lest epikrisen fra sykehuset, men har gitt meg selv frist til ettersamtalen i tilfelle det dukker opp noe jeg vil kommentere.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg