Usigelig trøtt

Exhausted businesswoman lying on sofa
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com

Det har i grunnen ikke hendt så mye siden forrige innlegg, annet enn at jeg har vært så utslitt at jeg nesten ikke har fått gjort noen ting som helst i helgen. Det har forsåvidt vært helt greit, enn så lenge jeg ikke har hatt vondt noe sted, men litt kjedelig likevel. Kjenner godt at jeg har behov for å være litt mer sosial.

Det plagde meg ikke så mye som tvillinggravid for to år siden, men da hadde det heller ikke vart så lenge. Nå har jeg imidlertid holdt meg uvanlig mye for meg selv etter at jeg ble englemor, så isolasjonskvoten var på en måte brukt opp før jeg ble gravid denne gangen. Da hadde jeg så mange tanker å streve med, både på grunn av sorgen over dem jeg hadde mistet og bekymringer over stadig nye mislykkede forsøk at jeg ikke hadde særlig overskudd til å være sammen med andre som ikke var direkte involvert.

Nå derimot har jeg tydeligvis frigjort den sosiale kapasiteten i og med at jeg ikke lenger trenger å bekymre meg for å bli gravid igjen. Løpet er allerede lagt opp, og det eneste jeg trenger å gjøre, er å følge løypa. Det betyr ikke at jeg ikke har de samme bekymringene som alle vordende foreldre har, men den byrden føles likevel hundre ganger lettere å bære.

I dag har jeg vært hos akupunktøren igjen, og hun var godt fornøyd med pulsen denne gangen. Ellers er jeg som regel ganske pigg tidlig på dagen, så hun ser meg sjelden på det trøtteste. Slepte med meg en tung handlepose på veien hjem og kjente på pusten og håndleddene at det var i meste laget, men så lenge det ikke tok i magemusklene, lot jeg det likevel gå. En time etter at jeg hadde roet meg ned hjemme, kjente jeg imidlertid på murringer og stølhet i hoftene, men det hjalp etterhvert med magnesiumtilskudd.

For øvrig er bihulebetennelsen helt borte nå, men jeg hadde et tilbakefall i helgen der jeg glemte av å ta antihistaminer før det var for sent. Da hadde jeg tetnet såpass mye til at jeg hadde hodepine resten av dagen, men neste dag var jeg heldigvis tilbake til normalen igjen.

Syns ellers at jeg svetter mye mindre nå enn da jeg var tvillinggravid. Med unntak av hetebølgene i sommer svetter jeg faktisk ingenting utenom normalen. Med tvillingene ble jeg etterhvert svett hver eneste natt. Det er også mere fett rundt magen og midjen nå enn da, men det kommer nok av at jeg har hatt fem forsøk med ditto hormonstimulering i mellomtiden. Dessuten har jeg bedre matlyst nå enn da jeg var tvillinggravid, kombinert med at det krever flere kalorier å bære fram to barn enn ett.

I morgen skal jeg endelig på ordinær ultralyd. Er litt mere spent denne gangen enn forrige. Tvillingene ble nemlig så grundig gjennomsøkt ved flere anledninger før jeg kom så langt at det skulle vanskelig gjøres å finne noe revolusjonerende nytt, mens dette lille nurket stort sett er blitt oversett til fordel for livmorhalsen min på ultralydundersøkelsene. Håper også at det ikke skal være noen mer tvil om kjønn etter morgendagens gjennomgang.

I helgen får jeg nytt besøk av mor, og denne gangen skal hun være her i et par uker. Forhåpentligvis vil jeg ha nok energi til å benytte anledningen til å få ordnet ting og tang i huset mens hun er her og kan hjelpe til. Må bl.a. få ryddet ut litt, slik at det blir plass til alle tingene til Lille mirakel etterhvert. Har i grunnen bare ryddet på overflaten de siste par årene, har ikke hatt overskudd til noe mer, men nå er iallfall motivasjonen på topp. Redebyggingsinstinktene har allerede slått inn, men jeg vegrer meg fortsatt for å handle inn noe mer før jeg har fullgått uke 23.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg