Det begynner å bli tyngre

top heavy
Licensed from: Sohel_Parvez_Haque / yayimages.com

Til tross for at jeg har tatt av over to kg i løpet av de siste seks ukene, merket jeg i dag at det var blitt adskillig tyngre å bevege seg så snart jeg kom ut av huset. Regner med at vektomfordelingen til magen gjør sitt, i tillegg til at det økte blodpmløpet gjør at jeg for alvor er begynt å bli andpusten for ingenting. Det ble en strevsom tur til kiropraktor i dag, og turen hjem igjen gikk ikke noe lettere. Det er mulig at det lave blodtrykket også gjør sitt. Får bare håpe at det ikke synker ytterligere som sist.

Kiropraktor gikk litt hardere til verks i dag siden jeg ikke hadde merket noen særlig endring etter forrige gang. Da var han mer forsiktig enn han pleier fordi jeg er gravid, men det er ikke noe særlig å gå rundt med låsning i nakken heller, så nå fikk det bare stå til. Forhåpentligvis vil jeg merke det på hodepinen framover.

I morgen må jeg både tilbake til akupunktøren igjen og ta blodprøver til revmatologtimen neste uke. Det er litt lang vei til stedet der revmatologen holder til, så jeg gruer meg litt. Da er det mye enklere å komme seg til akupunktøren som heldigvis ligger i samme retning.

Da jeg var hos akupunktøren forrige gang, spurte jeg om hun hadde registrert noen sammenheng mellom eldre mødre og for tidlig fødsel, og til det svarte hun ja. Som fegel var det visst morkaken som sviktet pga. dårlig sirkulasjon. Sistnevnte var visst generelt et problem hos godt voksne mødre, noe som gjorde det desto viktiger eå gå hyppig til akupunktur for å holde omløpet i gang. Hver gang jeg har fått sjekket sirkulasjonen hos gynekolog, har den riktignok alltid vært veldig god, men jeg vet jo ikke hvordan kroppen vil reagere når jeg kommer enda lenger ut i svangerskapet enn det jeg var med tvillingene.

Jeg har forresten gått opp en trusestørrelse allerede. Dvs. at den jeg pleier å bruke, begynner å bli litt vel stram. Kjøpte noen større til å ha senere i graviditeten, men de passer faktisk perfekt nå. Hm, lurer på hvordan dette her skal ende til slutt?

I skrivende stund føler jeg meg ganske mørbanket etter turen til kiropraktor og regner ikke med å få gjort noe særlig mer fornuftig resten av dagen, annet enn å mate katten. Greier nesten ikke å holde hodet oppe fra puta lenger. Tror kanskje det er på tide med en litt forsinket ettermiddagslur.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg