Det begynner å komme seg

time for improvement
Licensed from: magann / yayimages.com

De siste dagene har jeg følt meg mer energisk. Om overskuddet har kommet av mindre varme eller mindre hcg, er ikke godt å si, men jeg har iallfall både vært mindre kvalm og hatt mindre vondt i hodet. Søvnen er også blitt hakket bedre, og det har iallfall mye å si for formen min generelt.

Eneste skjæret i sjøen er at det gjorde vondt i underliv og bekken å gå og stå i går. Det gikk helt fint i begynnelsen, men etterhvert var det akkurat som om kroppen protesterte stadig kraftigere. Siden det er i 2. trimester at tyngdekraften begynner å slå inn på livmorhalsen, ringte alle alarmklokkene mine med en gang. Nok en påminnelse om at jeg ikke kan regne med å være så veldig bevegelig framover. Bedre å ta det forsiktig enn å ende opp med strengt sengeleie.

I går ble det iallfall kjøpt to kjoler på salg på Noa Noa. Jeg hadde håpet de skulle ha mange med empireliv som passer fint til en voksende mage, men dessverre var de fleste i rett skjorteform nå. Etter mye prøving fant jeg likevel to som gikk an, men det er vanskelig å finne noe perfekt for tiden. Kroppen har vært i stadig endring de siste to årene, så det som passer i dag, kan være nærmest ubrukelig allerede om en måned. Gleden over nye innkjøp blir dermed begrenset, så jeg orker ikke å legge like mye i det som før.

Handlerunden ble avsluttet med venninnelunsj ute. Det gikk fint til å begynne med, men etterhvert snek solen seg innunder parasollen, og da var det bare å komme seg av gårde. Jeg skifter stadig side av veien for tiden slik at jeg kan gå mest mulig i skyggen, men i går var det iallfall deilig vind ute, så det hjalp på en del.

Alt blir mye lysere og lettere når man er i bedre form; selv dårlige nyheter er enklere å takle da. I dag skal jeg nyte dagen så godt jeg bare kan. Neste uke har jeg ingen behandlinger eller legetimer da alle er på ferie, og det er egentlig ganske deilig. Har en gynekolog i bakhånd i tilfelle krise, men mest sannsynlig kan jeg klare meg uten time. Da blir det litt feriefølelse på meg også i år. Fortsatt god sommer!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg