Slapp ukestart

Sick woman lying in bed
Licensed from: yellowpaul / yayimages.com

Startet friskt i dag med å spise rester av hjemmelagd hirse- og havregrøt fra i går kveld til frokost. Dermed fikk jeg også tatt kortisontablettene forholdsvis tidlig. Men istedenfor å våkne av det, ble jeg bare kvalm, så det eneste fornuftige å gjøre, var å gå tilbake til sengen. Sov meg gjennom mesteparten av formiddagen, men selv det fikk meg ikke til å føle meg nevneverdig mere opplagt. Det hjalp heller ikke at jeg oppdaget brune spottblødninger hver jeg gang jeg var på toalettet. Til slutt måtte jeg bare innse at kroppen var i streikemodus og fikk utsatt akupunkturtimen til i morgen.

Det kom heller ikke noe innkallingsbrev i posten i dag, hverken fra sykehuset eller gynekologspesialisten, så jeg tok til slutt kontakt med den private gynekologen som hadde sendt henvisningene, og ba om en ny kontroll hos ham denne uken. Har fått time på onsdag og er rimelig nervøs for den, men innser at jeg trenger disse forsikringene underveis for å beholde både troen og roen. Dessuten ble jeg anbefalt å ta en sjekk hver uke av overlegen på fødeavdelingen etter at jeg mistet tvillingene. Denne gangen skal jeg huske å be om måling av livmorhalsen.

Jeg regner med at jeg er så slapp fordi jeg holder på å trappe ned på Prednisolon som virker oppkvikkende, og ellers maskerer mange av de typiske svangerskapsplagene som utmattelse, kvalme og manglende matlyst. Det blir helt sikkert ikke bedre av at symptomene gjerne blir verre i denne fasen av svangerskapet uansett, så det kan bli en stor utfordring å fungere de neste par ukene, men jeg får bare gjøre det beste ut av det. Har iallfall ingen andre barn jeg må ta meg av, men om jeg hadde hatt det, ville jeg nok heller ikke ha gjennomgått dette igjen, så det er vanskelig å si at jeg er heldig av den grunn, men, men. Tingene er nå en gang som de er, og om dette går bra, vil jeg se på meg selv som verdens heldigste tross alt.

1 kommentar
    1. Bra du lytter til kroppen og hviler når den “ber” deg om det 🙂 Full forståelse for at du ønsker ny kontroll regelmessig, for å se at alt er bra, det ville jeg gjort også 👍 Lykke til i morgen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg