Det går framover

moving forward
Licensed from: Sohel_Parvez_Haque / yayimages.com

Akkurat nå i kveld er jeg nokså nøyaktig 7 fullgåtte uker på vei.

Fikk en e-post fra klinikken i dag om at jeg skal begynne å trappe ned på Prednisolon i morgen. Det føles både godt og nifst på en gang. Godt fordi det betyr at jeg allerede er forbi den mest kritiske fasen, men mest nifst fordi jeg er usikker på hvordan immunforsvaret mitt vil oppføre seg når det ikke lenger blir dempet av kortison. Planen til klinikksjefen er at den gravide kroppen skal klare biffen selv framover, så fra og med juli er det helt slutt på drahjelpen.

Den gode nyheten er at Prednisolon høyner både blodsukker og appetitt, så slik sett skal det bli fint å trappe ned, men det betyr også at jeg helt sikkert vil bli enda slappere framover siden det har hatt en markant oppkvikkende effekt på meg.

I dag var det bare såvidt jeg kunne se en anelse misfarging på toalettpapiret, så jeg tok sjansen på en tur til akupunktøren. Hun holder heldigvis ikke til like langt unna som fertilitetsterapeuten, noe som gjør dørstokkmila adskillig kortere. Hun var fortsatt godt fornøyd med graviditetspulsen min, og jeg fikk meg en passe lang hvil.

Etterpå dro jeg innom bakeren på vei hjem, men droppet de andre ærendene. Var nemlig en anelse svimmel og kvalm, så orket ikke mer, men det hjalp litt å få i seg nistematen jeg hade vært åndsnærværende nok å ta med. Skulle først og fremst ha brød hos bakeren, men innvilget meg også et påsmurt vaffelhjerte med brunost. Spiser det nesten aldri til vanlig, men mens jeg var på det kvalmeste med tvillingene, var det omtrent det eneste som skled ned, så nå forbinder jeg vafler med graviditet. Hjelper også godt mot halsbrann.

Nå syns jeg det er fryktelig lenge siden jeg var på ultralyd og må minne meg selv om at det tross alt bare var i begynnelsen av denne uken. Men om jeg ikke blir innkalt til spesialistene i løpet av neste uke, blir det nok en ny tur til privat gynekolog for å sjekke at det fortsatt er liv. Hele dette siste gravideventyret føles fortsatt for godt til å være sant …

1 kommentar
    1. Blir spennende å følge deg videre 🙂 Forstår godt at du vil ta privat ultralyd nå i begynnelsen, godt å få en bekreftelse på at alt er bra med den lille 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg