Ruging i kongelig høytid

Det er pinseaften og kongelig bryllup, og jeg har vært ruger i to døgn. Hva var da en bedre anledning til å nyte kokkens aldeles fortreffelige youghurtkake på rommet enn behagelig tilbakelent til synet av de kongelige gifte seg på CNN? Det skorter iallfall ikke på store begivenheter rundt det siste fryseforsøket mitt. Dette potensielle barnet kommer sannelig ikke til å mangle referansepunkter i egen tilblivelseshistorie. Amal Clooney fikk for øvrig full pott hos meg for beste antrekk <3 Victoria Beckham derimot så ut som om hun helst ville vært et annet sted og hadde kledd seg deretter.

Rugetiden fikk en litt kinkig start, bokstavelig talt. Jeg hadde nemlig ikke vært tilbake på rommet lange stunden 17. mai før jeg plutselig kjente at jeg var på god vei til å få tilbake den gamle kinken i korsryggen. Gode råd var dyre, for jeg kunne ikke akkurat ta ryggtabletter eller få sendt over kiropraktor med Dhl ekspress. Endte opp med å massere de vonde triggerpunktene rundt bekken og hofter til jeg sovnet. Det har kanskje æren for at jeg ikke våknet opp helt krokbøyd, men resten av gårsdagen måtte jeg vralte som en and for å greie å gå. Heldigvis måtte jeg bare fram og tilbake til frokostrommet om formiddagen og fram og tilbake til det italienske stamstedet mitt om ettermiddagen. Sistnevnte lå kun et kvartal unna, men det var mer enn langt nok i den støle tilstanden jeg befant meg i, der jeg strevde bare med å holde meg oppreist. Jeg tok derfor med meg pizza til kveldsmat på rommet for å slippe å ta turen igjen og så med gru på hjemreisen og neste ukes mange gjøremål om dette skulle bli enda verre.

Tilfeldighetene ville det slik at jeg også fikk vite i går ettermiddag at progesteronnivået mitt som var blitt målt med blodprøve etter innsett, var lovlig lavt, så jeg økte dosen med Utrogestan. I håp om å bedre opptaket, tok jeg i tillegg to tredjedeler av kveldsdosen oralt istedenfor vaginalt. Sovnet som forventet som en stein. So far, so good. Våknet deretter midt på natten – eller kanskje det heller var grytidlig morgen? – av at jeg måtte tisse. Kjente samtidig at jeg var helt uttørket og oppdaget at dyna lå på gulvet. Det siste har virkelig aldri hendt meg før, så jeg må ha sovet mye dypere enn vanlig. Orket såvidt å ta et par slurker vann fra flasken jeg hadde vært lur nok til å sette på nattbordet. Reiste meg så opp for å gå på toalettet, og oppdaget til min egen store, gledelige overraskelse at alle låsningene var forsvunnet som dugg for solen. Jeg kunne faktisk gå løst, rett og ledig igjen! Den mest sannsynlige forklaringen er at progesteron virker muskelavslappende, og at nivået sannsynligvis har økt drastisk i hele kroppen over natten.

Hadde mye murringer i går som jeg mistenker hang sammen med det ømme bekkenområdet. Måtte ta maksdosen med magnesium på 900 mg per dag. Er ytterst sjelden jeg føler behov for det. Vanligvis får jeg løs mage av mer enn 600-700 mg, men som et skjebnens lykketreff hadde jeg for en gangs skyld ganske hard mage fra før, så det gjorde ingen verdens ting.

Klinikksjefen nærmest kryssforhørte meg denne gangen før innsett og ville vite om jeg tok noen andre medisiner enn dem som stod i behandlingsplanen. Jeg sa som sant var at jeg bare tok antihistaminer (Cetirizin). Levaxin, Prednisolon, Acetylsalisylsyre, Fragmin, Progynova og Utrogestan er det jo klinikken selv som har bedt meg om å ta. Legen var fornøyd med det og formante meg som vanlig om å la være å ta noe jeg ikke visste hva inneholdt etter innsett. Først mye senere kom jeg på Wild Yam og fikk litt noia, så boksen havnet innerst i skuffen etter at jeg kom tilbake til hotellet. Foreløpig tør jeg ikke ta noe mer av den, særlig ikke sett i lys av at den eneste andre gangen jeg har gjort det, endte forsøket opp med negativ graviditetstest …

God pinse!

2 kommentarer
    1. Uff så bra ryggen ordnet seg igjen 😉
      Men er jo koselig å ha brylup å se på 😉 Jeg har også sett på i dag 😉 Nå håper vi på 2 streker om 1 1/2 uke <3<3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg