Innsett i rødt, hvitt og blått


Gratulerer med dagen!

Jeg har vært på klinikken i over fem timer i dag. Bildet er fra da jeg fikk behandling med intralipider. Om symbolikken har noen ting som helst å bety i alt dette, må vel barnas dag være en aldeles fremragende dag å sette inn nye spirer på?

Etterpå havnet jeg på en koselig kafe med uteservering ved kanalen. Vanligvis bestiller jeg gjerne and som ofte serveres her i byen, men i dag slo jeg til med elgkjøttbolle til ære for 17. mai, for hva er vel norskere enn elg? Det var riktignok latvisk elg, men pytt, pytt. Til slutt ble det isdessert med masse skogsbær, og med det har jeg fått feiret litt også. Avsluttet turen med en titt innom Narvesen der jeg fikk rasket med meg mat og drikke til i kveld, så nå slipper jeg å gå ut resten av dagen. Godt er det, for nå begynner jeg å bli sigen for alvor.

Det første jeg måtte gjøre da jeg var tilbake på rommet, var å sette den blodfortynnende sprøyten. Hadde kjøpt med meg en pakke fra klinikken i dag; resten fra forrige gang ligger trygt forvart i medisinkisten hjemme. Jeg var tydeligvis ute av trening, for istedenfor å gå inn i magefettet, ble væsken liggende som en stor bule rett under huden. Først var den helt hvit og deretter lettere rød. Regner med den likevel blir absorbert i kroppen til slutt siden det ikke har sivet noe ut igjen, men må definitivt passe bedre på i morgen. Fikk ikke blåmerke en gang i dag, og det har jeg alltid fått før, enten det er jeg eller sykepleier som har satt sprøytene.

Tar det som et tegn på at jeg nå er overmoden for sengedaten med Netflix. Fortsatt god 17. mai!

2 kommentarer
    1. Så godt å høre at det gikk bra 😉 Nå er det bare å krysse fingrene her ;-)Kos deg masse videre på turen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg