Pregnant woman lying on a bench

Expectant mother in the Park
Licensed from: kromeshnik / yayimages.com

 

Dette er forhåpentligvis meg i sommer, for nå skjer det endelig ting. Jeg skal ha innsett neste uke og drar til Riga allerede på mandag. Mao gikk alt som planlagt på ultralydkontrollen denne uken. Livmorslimhinnen min er tykk nok, jeg har ingen cyster på eggstokkene og jeg har fått min første intralipidbehandling.

I dag hadde jeg oppstart med to nye tabletter, en som skal virke blodfortynnende, og en som skal dempe immunforsvaret. Mao Albyl E og Prednisolon. Begge skal tas om morgenen, men Albyl E helst en halvtime før frokost og Prednisolon rett etter. Dertil kommer at sistnevnte bør tas senest kl. ni, for ellers forskyves den naturlige døgnrytmen, og man kan få problemer med å sovne om kvelden. Så nå ser medisinregimet mitt ut som følger:

Kl. 8: Østrogen og acetylsalisylsyre

Kl. 8.30: Frokost

Kl. 8.45: Kortison

Kl. 10: Levotyroksin

Kl. 16: Østrogen

Kl. 24: Østrogen

Fra og med i overimorgen skal jeg i tillegg ta stikkpiller med progesteron hver gang jeg tar østrogen. Da blir det enda vanskeligere å være på fartrn når de skal tas.

La det likevel ikke være noe fnugg av tvil: Jeg er veldig lettet og glad nå!

 

4 kommentarer
    1. Oj så bra du er i gang nå 😉 Gleder meg sykt til du er i Riga og jeg kan chatte med deg der. Dette blir spennende altså. Har veldig troen på dette nå og krysser alt jeg har <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg