3. helgen i advent i Riga

Christmas decorations
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com

 

Om man virkelig vil komme i julestemning, kan jeg anbefale en førjulstur til Riga. Der er det pyntet til jul over absoultt alt, og julemusikken kommer man heller ikke unna. Vi har drukket gløgg i alle varianter fra morgen til kveld og vært på hele tre julemarkeder.

Men aller viktigst: Jeg fikk tatt de viktige blodprøvene og skulle få svar om 7-10 dager. Dessverre fikk jeg mensen før avreise, og dermed ble det hverken ultralyd eller hysteroskopi, men jeg har allerede fått time til saltvannsultralyd i uken som kommer, så det ordner seg nok.

Ellers har jeg begynt å ta akupunktur to ganger i uken som skal styrke livmorhalsen til neste forsøk, men jeg får også nåler for mindre nerver og mere søvn, og det kan nok også trengs. Har forsåvidt gått i nehandling i over ett år nå, men ikke på langt nær så ofte, og da har det handlet mest om å øke blodgjennomstrømningen i livmoren. Jeg tror imidlertid ikke at det er der skoen trykker, for hver gang jeg er på ultralydkontroll i de to siste svangerskapene, har gynekologen bemerket at den har vært veldig god.

Utenom det er det mest juleforberedelser som opptar tiden min nå. Har bl.a. en del julegaveoverrekkelser på tapetet. Ellers har jeg tenkt å kose meg med alle godbitene jeg har hamstret med meg fra Riga. I kveld har jeg drukket te med ingefærhonning – absolutely fabulous!

Merker at jeg har vært mye mer optimistisk de siste ukene. Det har nok mye å gjøre med at kroppen begynner å komme tilbake på plass igjen. Det er rart med det – når man er trøtt og sliten og føler seg utilpass, føles alt uoverkommelig, men så snur det heldigvis når kreftene dukker opp på nytt. Det sies at den som venter på noe godt, ikke venter forgjeves. La oss bare håpe at det stemmer!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg