Skal det aldri ta slutt?

Pretty, young woman sitting on bed looking unhappy, depressed
Licensed from: Viktor Cap / yayimages.com

Jeg begynner å bli litt oppgitt nå. Var på ultralyd på tirsdag og fikk dårlig nytt. Det var litt slimrester igjen i livmor, og dermed kunne vi ikke foreta en saltvannsultralydundersøkelse likevel. Det forklarer jo de mørkebrune småblødningene siste uken. Heldigvis mente legen at de ville gå ut av seg selv med meste menstruasjonsblødning; noe annet er ikke en gang til å tenke på! Han trodde at neste menstruasjon ville komme om fjorten dager, men jeg har mine tvil. Selv om eggstokkene var synlige denne gang, kunne han ikke se noe særlig aktivitet i dem, og endometriet var bare 5,5 mm enda. Fikk også tre stikkpiller med Dalacin som jeg skulle ta mot den infeksjonen klinikken i Athen mistenkte at jeg hadde, så det er jeg i full gang med nå. Blir mere melkesyrebakterier etterpå.

Da jeg kom hjem, skrev jeg et nytt innegg med en gang, men fikk tekniske problemer og endte opp med å slette det.

Men det verste var i grunnen dagen før da jeg fikk vite at senkningen min var så høy at legene ble litt fåmælte. Dette var noe som legen i Athen ahdde nedt meg om å sjekke, men som ble utelatt ved en feiltagelse da jeg fikk tatt en hel haug med blodprøver noen uker tidligere.

Har jo følt meg uggen siden jeg begynte å abortere, og særlig de par siste ukene, men har hele tiden trodd det kom av hormonfallet. Å måtte forholde seg til annen sykdom midt oppi prøvingen, blir litt vel mye å takle akkurat nå. Håper fremdeles på at det er noe forbigående som mykoplasmalungebetennelsen i sommer, men trenger å få det bekreftet snart. Crp er også forhøyet, men ikke på det nivået. 

Normalt tenker jeg bare på paralgin forte etter underlivsoperasjoner, under spontanabort eller etter trekking av visdomstenner, men nå har jeg tatt det hver kveld for å få sove. Om kveldene begynner det å verke i hele kroppen, litt som i det første døgnet før feberen bryter ut. Og så er jeg hakket mer allergisk enn jeg har vært på lenge. Bihulene tetter seg med en gang jeg kutter ut Cetirizin, og øyelokkene klør og blir såre. 

Blir håpløst å planlegge hysteroskopi nå som jeg ikke får tatt saltvannsultralyd før mot slutten av neste menstruasjon, så må bare planlegge å ta blodprøvene før jul nå og satse på at jeg ikke trenger noen operasjon i Riga.

 

2 kommentarer
    1. Uff er det ikke det ene så er det det andre. Det tar liksom aldri slutt for deg. Håper du får en fin tur til Riga med mor i alle fall. Men best å få utredet alt nå så ikke neste forsøk går i vasken også. Men jeg har troen på at det går bra til slutt <3<3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg