Videre oppfølging

Det ble heldigvis ikke noe mer drama etter den kvelden med fire Cytotec, men jeg følte meg mørbanket hele resten av helgen og gikk rundt og svimlet i gatene. 

Var på etterkontroll hos gyn nå før helgen og fikk den gledelige beskjeden at jeg ikke trengte noe mere oppfølging. Kroppen er i ferd med å nullstille seg, men hcg er fremdeles forhøyet, så må få den sjekket igjen. Gyn lo forresten godt da han hørte om Cosylanen som reddet meg på Cytotec-kvelden, så den var tydeligvis ny.

Ellers var underlivsprøvene jeg hadde tatt der uken før, negative og konkluderte med “normal slimhinneflora”. Ikke så lett å bli klok på, dette her, men etter litt diskusjon fram og tilbake, ble legen i Athen enig med gyn her hjemme og klinikksjefen i Riga: Framover blir det kun forebyggende behandling med vagitorier med ph-reduserende effekt og melkesyrebakterier. Afhen hadde nemlig opprinnelig foreslått 20 dagers antibiotikabehandling før innsett, som tydeligvis er standard hos dem i lignende tilfeller. Litt unorsk for å si det forsiktig, men for noen er det tydeligvis det som skal til. Jeg ville også ha gjort det om prøvene jeg tok her hjemme etterpå, hadde påvist noen av de endetarmsbakteriene som analysesvaret fra Athen antydet.

Det store spørsmålet nå er når jeg kan sette i gang med neste forsøk. Spør dere meg, så spør jeg dere. Fortsettelse følger …

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg