E-post fra Athen og spørsmål om overaktivt immunforsvar

Sent i ettermiddag dumpet det en e-post i innboksen min fra Serum-klinikken i Athen. De ville bare bekrefte at prøveglasset mitt hadde kommet vel fram. Da var det bare å ordne med betaling, så setter de i gang med analysene i morgen tidlig. Skulle ta rundt fem virkedager, fikk jeg beskjed om. Det er sjelden jeg har vært så spent på noe testresultat før!

Det må i så fall ha vært da jeg tok de immunologiske blodprøvene i Riga i sommer, men dem klarte dessverre laben å klusse til, så nå er jeg fram og tilbake og like langt. Spurte hva de het i tilfelle jeg kunne ta dem her til lands, og fikk til svar “activated lymfocytes and natural killer cells”, men da jeg gikk videre med det i Oslo, møtte jeg som forventet fort veggen. De prøvene tok man bare på Rikshospitalet og i svært spesielle tilfeller som tydeligvis ikke inkluderer undertegnede. Det betyr at det fremdeles er et spørsmål om elle-melle for om jeg skal gå på immundempende behandling ved neste forsøk eller ei. Tok kortisontabletter ved dette forsøket, men syns det er en altfor sterk medisin til å skulle ta bare fordi det kan være kjekt å ha sånn i alle tilfelle …. Det hadde vært så mye bedre om jeg kunne fått visst hvordan det faktisk lå an. Foretrekker definitivt fakta framfor spekulering.

Ellers har dagen vært preget av at en ung pusekatt jeg har tilbrakt veldig mye tid sammen med mens jeg har vært ute av drift, gikk fra spill levende til drept i trafikken på morgenturen sin, så dagen startet med forgjeves tur til dyrlegen i hui og hast og masse tårer. Føler meg helt mørbanket langt inni sjelen. Hvorfor skal alt liv ebbe ut rundt meg? Det begynner å bli mange sjeler oppe i barnehimmelen etterhvert. Jeg hadde i sin tid gledet meg til at pusekatten skulle få møte tvillingene, men hadde aldri i verden forestilt meg at det skulle skje i engleform. I dag ble det tent et nytt lys i stuen. Det står allerede to der fra før.

2 kommentarer
    1. ivfetter40: Ja, det var veldig spennende. Svaret ble jo til slutt litt udefinerbart, men noe var det der likevel. Lillepus svever rundt i tanker og drømmer rett som det er, englepusen min <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg